Audi w Poznaniu
*Tegoroczna ekspozycja Audi na Poznań Motor Show stoi pod znakiem mocnych premier i napędu na cztery koła quattro. *
W dniach od 28 do 30 marca br., zwiedzający po raz pierwszy w Polsce mają okazję zobaczyć najnowsze modele z Ingolstadt – Audi S3 Limousine i Audi A3 Cabriolet. Oprócz dwóch nowości obejrzeć można paletę samochodów z napędem quattro, m.in. sportowe Audi RS 7 czy Audi RS Q3. Stoisko Audi, podobnie jak w latach ubiegłych, zlokalizowano w pawilonie 3A MTP, który w całości oddano we władanie marek Grupy Volkswagen.
Premierowe Audi S3 Limousine to auto o dużej mocy i wysokiej efektywności. Napęd na cztery koła quattro montuje się w nim standardowo. Wyposażony w mocny silnik 2.0 TFSI o mocy moc 221 kW (300 KM) i momencie obrotowym 380 Nm samochód, dostępny jest w dwóch wersjach: z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i z przekładnią automatyczną S tronic. Audi S3 Limousine z przekładnią automatyczną S tronic rozpędza się od zera do 100 km/h w 4,9 sekundy, a w połączeniu z manualną skrzynią biegów w 5,3 sekundy. Zużywa przy tym średnio odpowiednio 6,9 lub 7,0 l paliwa na 100 km. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Co charakterystyczne, zastosowane tu usportowione zawieszenie sprawia, że karoserię Audi S3 Limousine osadzono o 25 mm niżej niż w wersji standardowej.
Z kolei nowe Audi A3 Cabriolet to wcielenie elegancji, sportowego ducha i przywiązania do stylistyki najwyższej jakości. Nowe Audi A3 Cabriolet ma lekki tkaninowy dach, który otwiera się i zamyka elektrohydraulicznie w mniej niż 18 sekund, również podczas jazdy, jeśli prędkość nie przekracza 50 km/h. Wnętrze kabrioletu ma lekki i jasne charakter, nawiązuje do wyglądu i wyposażenia luksusowych limuzyn. Nowe Audi A3 Cabriolet wyposażane jest seryjnie w jeden z dwóch silników TFSI lub silnik TDI. Wszystkie jednostki napędowe spełniają europejską normę Euro 6. Ich pojemność to: 1,4, 1,8 i 2 litry, a moc sięga od 103 kW (140 KM) do 132 kW (180 KM). Na życzenie, samochód dostępny będzie także z napędem na cztery koła quattro.
Źródło: Mototarget
tb/