Audi utrzymuje wzrost sprzedaży
To był dobry miesiąc dla Audi - w lutym sprzedano na całym świecie niemal 110 000 pojazdów marki, co przełożyło się na 3,2-proc. wzrost względem analogicznego okresu 2012 r.
Niewielki wzrost (o 0,1 proc., do 54 900 egzemplarzy) zanotowano w Europie. Dobre wyniki miały miejsce w Szwecji (wzrost o 18,2 proc., do 1 484 egzemplarzy), Danii (28,7 proc., 655), Szwajcarii (13,2 proc., 1 641), Polsce (33,5 proc., 438) i Rosji (20,2 proc., 2 800). Nieco gorzej sytuacja wyglądała w Hiszpanii (wzrost o 3,3 proc., 4 082), Wielkiej Brytanii (7,3 proc., 4 451) oraz Niemczech (0,2 proc., 19 804). Spadki natomiast zanotowano we Francji (5,1 proc., 5 386) i Włoszech (9,5 proc., 3 622). Producent nie podaje danych z innych rynków Starego Kontynentu.
Rekordowy wzrost miał miejsce w USA (27,5 proc., 10 877 sztuk). Dwucyfrowe wzrosty zanotowano w Japonii (42,4 proc., 2 290), Korei Południowej (34,3 proc., 1 351), Australii (18,2 proc., 1 418) i Indiach (29,2 proc., 775). Ze względu na to, że obchody chińskiego Nowego Roku przypadły w lutym (poprzednio w styczniu), sprzedaż w Państwie Środka była mniejsza o 3,5 proc. (30 268 sztuk).
Przedstawiciele Audi podkreślają, że największe nadzieje na zachowanie pozytywnej tendencji sprzedaży wiążą przede wszystkim ze stopniowym wprowadzaniem na rynki nowego modelu A3 Sportback.
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl