Trwa ładowanie...
12-08-2016 12:39

Audi tworzy zawieszenie eROT, które zmniejszy spalanie podczas jazdy po dziurach

Audi tworzy zawieszenie eROT, które zmniejszy spalanie podczas jazdy po dziurachŹródło: mat. prasowy
d40afpy
d40afpy

Audi zaprezentowało rozwiązanie, które wielu nazwie idealnym na polskie drogi – zawieszenie, w którym tradycyjne amortyzatory zastąpione są elektromechanicznymi elementami. Ma ono poprawić komfort jazdy, a przy okazji uzyskiwać energię elektryczną podczas jazdy po nierównościach.

Coraz ostrzejsze normy emisji spalin i dążenie do ograniczenia zużycia paliwa powodują, że inżynierowie szukają kolejnych sposobów na odzyskanie normalnie traconej energii. Systemy rekuperacji podczas hamowania montowane są już nie tylko w autach hybrydowych, ale też w przypadku tradycyjnych napędów i pozawalają na zasilanie urządzeń pokładowych. Teraz Audi chce również odzyskiwać energię z ruchu zawieszenia dzięki technologii nazwanej eROT.

Niemieccy inżynierowie zamiast amortyzatorów chcą montować ramiona połączone z silnikami elektrycznymi. W ten sposób każdy ruch zawieszenia w górę i w dół będzie pozwalał na wyprodukowanie niewielkich ilości energii elektrycznej. Co więcej, przedstawiciele Audi twierdzą, że takie rozwiązanie zapewni większy komfort, gdyż pozbawione jest wad tradycyjnych amortyzatorów, ponieważ sprężanie i rozprężanie będą niezależne od siebie i będzie można je dowolnie ustawiać. Dodatkową zaletą ma być fakt, że nowy element jest ulokowany niżej, a zatem pozwoli na wygospodarowanie większej ilości miejsca na bagażnik.

Ilość odzyskiwanej energii zależeć będzie od drogi, po której samochód będzie jechał. W przypadku prostych i równych autostrad będą to znikome wartości, ale podczas jazdy po nawierzchni o kiepskiej jakości system ma być bardzo wydajny i zauważalnie zmniejszać zużycie paliwa.

Technologia została zaprojektowana z myślą o 42-woltowej instalacji elektrycznej, czyli takiej, jaką Audi ma zamiar stosować w swoich nowych modelach (na razie trafiła do SUV-a SQ7). Na pewno to innowacyjne zawieszenie trafi do modeli hybrydowych i elektrycznych, w których odzyskiwaną w różny sposób energię można później wykorzystać do napędu.

Szymon Jasina

d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj