Audi TT Roadster: rasowy sportowiec bez dachu
Na Salonie Samochodowym w Paryżu koncern z Ingolstadt zaprezentuje nowy model TT Roadster. Trzecia generacja sportowego kabrioletu, podobnie jak coupe, prezentuje bardziej klasyczną stylistykę i nowoczesne rozwiązania techniczne.
Podobnie jak wszystkie inne kabriolety marki Audi, nowy TT Roadster wyposażony jest w składany elektrycznie miękki dach. Elementy jego konstrukcji zbudowano z magnezu, aluminium, stali i tworzyw sztucznych. Całość waży jedynie 39 kg, trzy kilogramy mniej niż poprzednio, co wpłynęło na wagę pojazdu i jego środek ciężkości. Aluminiowa skrzynia w której chowa się dach oznacza, że nie zmienia się pojemność 280-litrowego bagażnika. Napęd z dwoma silnikami elektrycznymi otwiera lub zamyka dach w 10 sekund, także podczas jazdy z prędkością do 50 km/h.
Karoseria nowego Audi TT Roadster to kolejny stopień ewolucji idei Audi Space Frame. Bazuje ona na koncepcji modułowej poprzecznej budowy płyty podłogowej (MQB). Bardzo twarde komponenty z formowanej na gorąco stali wzmacniają przednią część i podłogę kabiny. Sam przedział pasażerski, wszystkie zewnętrzne powłoki i dodatkowe elementy karoserii wykonano z klasycznych półproduktów aluminiowych – węzłów, wytłaczanych profili i blach. Dzięki temu ciężar TT Roadstera z silnikiem 2.0 TFSI i manualną skrzynią biegów wynosi tylko 1320 kg.
Na początek, nowe Audi TT Roadster dostępne będzie z dwoma czterocylindrowymi, turbodoładowanymi silnikami do wyboru: jednym TDI (184 KM) i jednym TFSI (230 KM). Mocniejsza odmiana TTS Roadster wyposażona będzie w benzynową jednostkę oferującą 310 KM. Wersja ta od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,9 sekundy, a jej prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, wynosi 250 km/h. Będzie ona standardowo wyposażona w napęd na cztery koła, który w przypadku słabszego silnika benzynowego będzie wymagał dopłaty.
Kluczową innowacją, którą znajdziemy w nowej generacji TT, jest Audi virtual cockpit, czyli duży wyświetlacz umieszczony w miejscu zegarów. Oprócz typowych informacji jak prędkość, obroty silnika, czy przejechany dystans, prezentuje też mapę nawigację i służy jako ekran systemu multimedialnego. Dzięki temu projekt konsoli środkowej prezentuje się dużo lepiej i przejrzyściej.