AUDI TT (8J)
Lata produkcji | 2006 |
Dostępne wersje nadwoziowe | coupe; kabriolet |
Silniki | 1.8 TFSI 160 KM, 2.0 FSI 200 KM, 2.0 TFSI 211 KM, 3.2 FSI 250 KM, 2.0 TFSI 267 KM, 2.5 TFSI 340/360 KM, 2.0 TDI 170 KM |
Skrzynie biegów | manualna, automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2468 |
Długość (mm) | 4178 |
Szerokość (mm) | 1842 |
Wysokość (mm) | 1352 |
Marki | |
Model |
6 Kwietnia 2006 ruszyła produkcja drugiej generacji Audi TT. Nowe, czteromiejscowe coupe urosło kilka centymetrów w każdą stronę, co da się odczuć we wnętrzu. Mimo to nowe TT jest lżejsze i 50% sztywniejsze niż poprzednik dzięki skonstruowaniu samochodu na bazie ramy przestrzennej. Oprócz szkieletu nośnego, 69% karoserii zostało wykonanych z aluminium. Podwozie wraz z zawieszeniem zaadaptowano z Audi A3. TT drugiej generacji było początkowo oferowane z doładowanym, dwulitrowym silnikiem o mocy 200 KM oraz z widlastym sześciocylindrowcem o pojemności 3.2 L i mocy 250 KM przenoszącym napęd na przednią lub obie osie. Oprócz sześciostopniowej, manualnej skrzyni biegów oferowana jest także przekładnia DSG S-Tronic. Na początku 2007 roku pojawił się TT Roadster z płóciennym dachem. W 2010 roku TT przeszło lifting. Zostały wprowadzone również nowe silniki 1.8 TFSI, 2.0 TFSI, 2.0 TDI Quattro. W kolejnych latach pojawiły się także wersje TTS z silnikiem 2.0 267 KM, TT RS 2.5 TFSI 340 KM oraz TT RS plus 2.5 TFSI o
ogromnej mocy 360 KM.