Audi RS5: rasowa sztuka
Audi RS5 gwarantuje kierowcy i pasażerom wiele ekstremalnych przeżyć - poczynając od fantastycznego gangu 8-cylindrowego silnika, przez zapierające dech w piersiach przyspieszenia, aż do perfekcyjnego prowadzenia na zakrętach i idealnej trakcji - dzięki napędowi quattro. Jest tak dobrze, że wręcz nie chce się z tego samochodu wysiadać...
Audi RS5 zadowoli zarówno entuzjastów sportowego wyglądu jak i dynamicznej jazdy, którą gwarantuje cudownie brzmiące V8 o mocy 450 KM. Trzeba przyznać, że doznania akustyczne są jedyne w swoim rodzaju. Już uruchomienie silnika i pierwszy jego dźwięk sprawiają, że szybko wyłączamy radio, by delektować się rasowym brzmieniem. Ale spokojnie - to dopiero początek.
Prawdziwa feeria dźwięków dociera do jadących, gdy coraz mocniej wciskamy gaz. Zachowanie auta przypomina startującą do ataku bestię. Dzięki napędowi quattro Audi RS5 wgryza się w nawierzchnię wszystkimi "łapami", a to umożliwia dynamiczne ruszanie bez odrobiny straty na poślizg. Pojazd prze do przodu, w pełni wykorzystując możliwości wszystkich 450 koni mechanicznych, pasażerowie są z ogromną siłą wgniatani w oparcia foteli, a na ich twarzach rysuje się uśmiech zmieszany z zachwytem.
Dynamiczne przyspieszanie to zasługa nie tylko mocnej widlastej "ósemki", lecz także skrzyni biegów. Dwusprzęgłowy S-tronic zmienia przełożenia niezwykle precyzyjnie i na tyle szybko, że w trakcie szaleńczego sprintu ani przez chwilę nie wyczuwa się niedostatku mocy spowodowanego zbyt długim "namyślaniem się" przekładni przed włączeniem kolejnego biegu.
Na drugi akt przedstawienia pt. Audi RS5 zapraszamy na kręte odcinki dróg. Tu szybko docenimy sportowe zawieszenie samochodu. Sztywne, wręcz twarde nastawy, pozwalają na perfekcyjne pokonywanie łuków nawet z dużymi szybkościami. Nie ma mowy o najmniejszym przechyle nadwozia, a pojazd zawsze podąża w kierunku obranym przez prowadzącego. To również zasługa bardzo precyzyjnego układu kierowniczego. Problemu nie ma także z zatrzymaniem samochodu. Dbają o to 18-calowe wentylowane oraz perforowane tarcze hamulcowe przy wszystkich kołach.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Test Lexusa LS 600h F Sport: hybryda na sportowo
Skoro już się zatrzymaliśmy, to warto przyjrzeć się stylistyce bohatera naszego testu. Potężny grill i efektownie wyglądające 19-calowe alufelgi w połączeniu z dwiema dużymi rurami wydechowymi uzupełniają rasowo prezentujące się nadwozie. Dynamiki dodają karoserii obniżający się z tyłu dach oraz wąskie reflektory.
Wnętrze ze sportowymi siedzeniami, spłaszczoną u dołu kierownicą oraz aluminiowymi pedałami także prezentuje się ciekawie, ale szczerze mówiąc, to jedyne sportowe atrybuty w kabinie pojazdu. Reszta kojarzy się bardziej z eleganckimi limuzynami. Jednak w tym przypadku to akurat nie jest wadą, bo przecież Audi RS5 to nie tylko rasowy sportowiec, lecz także coupé dla kierowców ceniących luksusowo wykończone samochody.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Test Lexusa LS 600h F Sport: hybryda na sportowo