Sporty zimowe i funkcjonalność
Patrząc z boku na Q3 Vail można zauważyć poszerzone nadkola i progi. Aluminiowy reling dachowy o nowym kształcie został zaprojektowany specjalnie do przewożenia nart i desek snowboardowych. W przedniej części belki relingu dachowego umieszczone są reflektory diodowe o szerokim strumieniu światła. Są one sterowane przyciskami w module dachowym.
We wnętrzu dźwignię zmiany biegów zdobi czarny, błyszczący pierścień i aluminiowa plakietka z napisem „Q3 Vail”. Osłona dźwigni przeszyta jest czerwonymi szwami. Skale prędkościomierza i obrotomierza wykonano z szlifowanego aluminium. Kierownica obszyta jest skórą z czerwonymi szwami.
Na miłośników sportów zimowych czekają we wnętrzu Audi Q3 Vail dwa praktyczne rozwiązania. W bocznej ścianie bagażnika znajduje się schowek, w którym można przewozić latarki i jednocześnie ładować indukcyjnie ich baterie. Tę samą technikę indukcyjną zastosowano w termosie, który znajduje się w uchwycie między przednimi siedzeniami i może chłodzić lub podgrzewać napoje. Latarki dysponują nie tylko diodami LED, lecz również promiennikami podczerwieni umożliwiającymi rozgrzanie rąk lub butów narciarskich.
Kolejnym praktycznym rozwiązaniem w Q3 Vail jest mata w bagażniku z ogrzewanymi poduszkami do siedzenia. Matę można rozłożyć i przełożyć przez krawędź bagażnika. Chroni wtedy krawędź podczas załadunku i rozładunku a jednocześnie stanowi ciepłą warstwę, na której można usiąść przy zakładaniu lub zdejmowaniu butów narciarskich.
Audi Q3 Vail napędzane jest pięciocylindrowym silnikiem 2.5 TFSI z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem, o pojemności 2480 cm3 i mocy 231 kW (314 KM) z momentem obrotowym 400 Nm. Moc pięciocylindrowego silnika przenoszona jest na układ napędowy quattro przez siedmiobiegową przekładnię S tronic. Auto przyspiesza od zera do 100 km/h w 5,5 sek. i rozwija prędkość maksymalną 262 km/h.
tb/