Audi Q2: SUV z litrowym silnikiem
Podczas Salonu Samochodowego w Genewie debiutuje Audi Q2. Ten kompaktowy SUV pojawi się na rynkach europejskich jesienią 2016 r. Wśród dostępnych jednostek napędowych znajdzie się m. in. litrowy "benzyniak".
Q2 ma długość 4,19 m, szerokość 1,79 m, wysokość 1,51 m a rozstaw osi to 2,60 m. Styliści zdecydowali się na użycie wyraźnych krawędzi, zarysowanych załamań oraz wysoko umieszczonej, ośmiokątnej osłony chłodnicy. Model z zewnątrz różni się od innych Audi, ma bardziej kwadratowe, a nie prostokątne światła. W oczy rzuca się również płasko opadający dach przechodzący w słupki C przy pomocy tzw. "blades" – powierzchni odróżniających się od pozostałych elementów kolorem. Patrząc z boku, uwagę przykuwa wysoko poprowadzona linia boczna oraz wklęsłe powierzchnie na drzwiach.
Bagażnik tego samochodu ma od 405 do 1 050 l pojemności. Q2 standardowo posiada monitor MMI. Systemem infotainment steruje się przy pomocy regulatora obrotowego reagującego jednocześnie na nacisk oraz przy pomocy dwóch przycisków w tunelu środkowym. Wśród dodatkowych opcji wyposażenia pojawią się m. in. w Audi virtual cockpit, wyświetlacz danych na szybie, punkt dostępu hotspot, diodowe oświetlenie wnętrza czy szereg systemów bezpieczeństwa.
Na początek Audi Q2 wyposażane będzie w jeden z sześciu silników. Obok trzycylindrowego silnika TFSI 1,0 dostępne będą dwie czterocylindrowe jednostki benzynowe o pojemności skokowej 1,4 i 2,0 l. W ofercie pojawią się też trzy czterocylindrowe silniki wysokoprężne o pojemności 1,6 i 2,0 l. Zakres ich mocy sięga od 116 KM do 190 KM. Alternatywnie do sześciobiegowej przekładni manualnej, dla wszystkich silników pojawi się siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynię automatyczna biegów S tronic. W przypadku najmocniejszej jednostki TDI oraz silnika 2.0 TFSI, montowany jest nowy, dwusprzęgłowy automat z układem zaopatrywania w olej.
Oba te silniki będą standardowo dostępne w kombinacji ze stałym napędem na cztery koła quattro. W wersjach z napędem na oś przednią, w tyle pojazdu zastosowano zawieszenie zespolone, a w modelach z napędem quattro – konstrukcję czterowahaczową. Elementem wyposażenia seryjnego wszystkich wersji będzie progresywny układ kierowniczy.
ll