Audi pokazało jak efektywnie i komfortowo będziemy poruszać się po mieście
Audi zaprezentowało interaktywny model, który symuluje rozwiązania w zakresie mobilności trzech typów osób dojeżdżających do pracy. Ma on wskazać, jak technika może przyczynić się do efektywniejszego poruszania po mieście.
Audi Urban Future Initiative opiera się na futurystycznej makiecie Bostonu, która demonstruje potrzeby osób dojeżdżających do pracy w dużych miastach. Dane do jej stworzenia zaczerpnięto z City Dossier Boston. Zespół w ramach badań przeanalizował problemy z siecią komunikacyjną i zaproponował odpowiednie rozwiązania.
Pierwszy z typów osób, "Road Warrior", mieszka na przedmieściach i dojeżdża samochodem do pracy w centrum miasta. Po przybyciu rozpoczyna szukanie wolnego miejsca postojowego. Makieta wskazuje ogromne znaczenie zdalnego parkowania dla tego typu osób. Kierowca zatrzymuje auto przed wielopoziomowym parkingiem i przy pomocy smartfona rozpoczyna szukanie wolnego miejsca postojowego. Podczas, gdy "Road Warrior" pokonuje ostatnie metry do biura, jego samochód samodzielnie parkuje, zachowując minimalny odstęp od innych pojazdów.
"Straphanger" z kolei mieszka poza miastem i pracuje w centrum. W drodze do pracy korzysta z kilku środków transportu, które jeżdżą w kilkuminutowych odstępach. Najpierw jedzie do parkingu park&ride, tam wsiada do komunikacji miejskiej a ostatni odcinek pokonuje pieszo. Już dziś kierowcy mogą za pomocą Audi connect wyświetlić na monitorze pokładowym informacje o połączeniach autobusowych i kolejowych w okolicy.
"Reverse Commuter" mieszka w centrum i dojeżdża do pracy na przedmieściach lub pod daną aglomeracją - w sposób niecykliczny i najczęściej nie stojąc w korkach. Jednak wieczorem, blisko miejsca zamieszkania, i on może utknąć w zatorach. Światła i ruch w godzinach szczytu męczy takiego człowieka, jeszcze zanim zacznie szukać wolnego miejsca do zaparkowania. Obecnie marka pracuje nad ułatwieniem życia tego typu osobom - zdalne parkowanie w ruchu miejskim umożliwia niezależne nawigowanie samochodem po mieście.
- Na całym świecie miasta dynamicznie rozwijają się. Nasze rozwiązania techniczne zmierzają do tego, by spełniać wymagania stawiane przed mobilnością w megametropoliach. Audi connect, Car-to-X, zdalne parkowanie i jazda to tylko kilka przyszłościowych rozwiązań, posuwających do przodu pomysły dotyczące połączenia pojazdów i miast w sieć. Jestem przekonany o tym, że w przyszłości samochód jeszcze bardziej niż dzisiaj będzie wchodził w inteligentny kontakt z miastem - powiedział Rupert Stadler, prezes Audi.
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl