Audi odświeżyło serię modelową Q3
Audi przeprowadziło modernizację serii modelowej Q3. Bestseller spod znaku czterech pierścieni otrzymał nie tylko świeżą stylistykę, ale też szereg nowości technicznych.
Trzy 4-cylindrowe silniki TFSI i trzy jednostki TDI clean diesel mają zwiększoną moc, a jednocześnie spalają mniej paliwa. Ich pojemność to 1,4 i 2 litry, a moc sięga od 120 do 220 KM. Wszystkie motory posiadają wtrysk bezpośredni i turbodoładowanie oraz spełniają normę emisji Euro VI. Mniejszy apetyt na paliwo i emisję CO2 udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu techniki cylindrów odłączanych na żądanie. Za pośrednictwem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select kierowca może dopasować ustawienie ważnych systemów do swoich potrzeb. Średnica kół sięga od 16 do 20 cali. Na życzenie dostępny jest asystent zjazdu ze wzniesienia.
Projektanci Audi wyostrzyli w Q3 mający kojarzyć się z coupe przebieg linii oraz detale charakterystycznej pokrywy bagażnika. Dominujące linie poziome podkreślają szerokość, czyniąc pojazd bardziej wyrazistym. Przestrzenna osłona chłodnicy Singleframe jest najbardziej rzucającym się w oczy elementem przodu. Zwieńczeniem dwóch nowych linii wyposażeniowych są cztery pakiety zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne. Nowo zaprojektowane reflektory wyposażono w światła Xenon plus oraz LED-owe do jazdy w dzień. Na życzenie montowane są reflektory diodowe.
Ciężar własny Q3 w wersji podstawowej to 1 385 kg. Wymiary niemal się nie zmieniły – ma on 4,39 m długości, 1,83 m szerokości i 1,59 m wysokości. Rozstaw osi to 2,60 m. Bagażnik ma pojemność 460 l i można go powiększyć do 1 365 l. Klientom oferowany będzie m.in. pakiet „wyposażenie bagażnika”, zawierający tunel w oparciu tylnego siedzenia i pokrywę bagażnika z napędem elektrycznym. W wyposażeniu standardowym znajdziemy takie elementy jak relingi na dachu, wysuwaną roletę osłaniającą wnętrze bagażnika, diodowe oświetlenie wnętrza, elektrycznie regulowane fotele przednie i asystent hamowania.
Zmianami objęto też model RS Q3, napędzany 2,5-litrowym silnikiem (340 KM, 450 Nm) pozwalającym na rozpędzenie się do 100 km/h w 4,8 s. Układ wydechowy RS z ruchomą klapą nadaje dźwiękowi silnika więcej głębi. Na nowo zestrojono 7-stopniową skrzynię automatyczną S tronic, która przekazuje moc za pomocą hydraulicznego sprzęgła płytkowego do systemu napędu na cztery koła quattro. Biegi niższe mają krótkie przełożenia, a bieg siódmy ma przełożenie zmniejszające zużycie paliwa. Auto jest seryjnie wyposażone w 19-calowe felgi, a na życzenie dostępna jest wersja 20-calowa. Opcjonalnym elementem wyposażenia są też adaptacyjne amortyzatory.
Największą uwagę w wyglądzie zewnętrznym przykuwają wyraźnie zarysowane zderzaki. We wnętrzu dominuje czerń, a sportowe fotele na życzenie mogą zostać obite skórą Feinappa. Wskaźniki zegarów w tablicy rozdzielczej są czerwone, a tarcze szare. System informacji kierowcy posiada specjalne menu RS z laptimerem oraz wskaźnik temperatury oleju i ciśnienia doładowania.
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl