Trwa ładowanie...
d13x57v
10-07-2002 14:39

AUDI A8 W WERSJI WYDŁUŻONEJ: WIĘCEJ PRZESTRZENI ORAZ WYGODY W CZASIE PODRÓŻY, PRACY I KONTEMPLACJI

d13x57v
d13x57v

AUDI A8 W WERSJI WYDŁUŻONEJ TO: WIĘCEJ PRZESTRZENI ORAZ WYGODY W CZASIE PODRÓŻY, PRACY I KONTEMPLACJI..., marzec 2000, Kulczyk Tradex

Historia sukcesu Audi A8 sięga roku 1994. Nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak: aluminiowe nadwozie zbudowane w systemie ASF {Audi Space Frame), silnik V8 z pięcioma zaworami na cylinder oraz stały napęd na cztery koła (quattro) decydują od dawna o znaczącej pozycji tego modelu wśród samochodów najwyższej klasy.

Pod koniec 1999 roku koncern Audi zaprezentował wyjątkowo luksusową, wydłużoną wersję modelu Audi A8. Na początek będzie on dostępny z pięciozaworowym silnikiem V8 o pojemności 4,2 l i mocy 228 kW (310 KM), ze stałym napędem quattro na cztery koła i standardową 5-biegową skrzynią Tiptronic. Wydłużona wersja Audi A8 dostępna jest na rynku polskim od początku 2000 roku.

Nowy model Audi A8 wyróżnia spośród konkurencji szczególnie nowoczesna technologia, piękne i niezwykle przestronne wnętrze oraz bogate wyposażenie standardowe. Jest to samochód zapewniający maksimum luksusu podczas długich podróży oraz olbrzymią satysfakcje z prowadzenia.

d13x57v

Co można powiedzieć o jego stylistystyce?

Już na pierwszy rzut oka widać jego idealne proporcje, masywną sylwetkę i sportową stylistykę nadwozia, łączące pozornie sprzeczne elementy estetyczne w bardzo harmonijną całość. Wydłużenie tradycyjnego modelu - całkowita długość pojazdu wynosi 5.164 mm - nie odebrało mu nic z jego niemal klasycznej elegancji. Wyraźnie zaznaczona linia nadwozia jest odbiciem, nieodłącznie kojarzonej z Audi A8, dynamiki.

Staranne dopracowanie wszystkich szczegółów jest rzeczą oczywistą. Niewielkie szczeliny między elementami nadwozia są wyrazem wysokiej jakości wykonania i gwarantują jego długowieczności.

Rozstaw osi w nowym Audi A8 zwiększono o 130 mm. Szersze o 130 mm są także drzwi, harmonijnie wkomponowane w iinię boczną nadwozia. Dzięki nim wsiadanie i wysiadanie jest teraz znacznie wygodniejsze.

Na tym nie koniec dbałości o komfort jazdy!

Pasażerowie Audi A8 mogą cieszyć się bardzo przestronnym wnętrzem. Osoby podróżujące na tylnej kanapie mają teraz o 70 mm więcej miejsca dla nóg. Korzyść tę trudno przecenić zwłaszcza podczas długiej jazdy samochodem. Jeśli pasażer siedzący na przednim fotelu przesunie go maksymalnie do przodu, osoba siedząca na tylnej kanapie po tej samej stronie ma do dyspozycji aż 350 mm przestrzeni na poziomie kolan.

d13x57v

Wyposażenie dla tych którzy cenią sobie wygodę?...

Pakiet Alcantara obejmuje m.in.: wyłożenie półki przy szybie tylnej, obicie słupków dachowych oraz dachu wraz z osłonami przeciwsłonecznymi.

W standardzie oferowany jest również pakiet Comfort. Osoby jadące z tyłu pojazdu z pewnością docenią wygodniejsze, bardziej miękkie i mocniej ukształtowane siedzenia. Do pakietu Comfort należą także: podgrzewane przednie fotele i tylna kanapa, elektryczna regulacja przednich foteli z funkcją pamięci fotela kierowcy oraz siedzenia typu Ergomatic z regulacją odcinka lędźwiowego z przodu i z tyłu. Za dodatkową opłatą dostępna jest elektryczna regulacja miejsc na tylnej kanapie - oddzielna dla każdego z pasażerów.

Bez dopłaty samochód wyposażono również w ksenonowe reflektory ze spryskiwaczami i automatyczną regulacją zasięgu świateł.

d13x57v

A jeśli ktoś życzy sobie więcej?...

Firma Quattro gotowa jest spełnić nawet najbardziej wyrafinowane życzenia klientów. Obecnie przygotowywany jest pakiet biurowy obejmujący: stolik montowany w tylnej części oparcia przedniego fotela (składany ręcznie, półautomatycznie lub automatycznie), telewizor i odtwarzacz video dla jadących z tyłu pojazdu oraz mini-lodówkę lub mini-barek - oczywiście tylko dla pasażerów...!

Lekkość dzięki aluminiowej konstrukcji

W segmencie samochodów najwyższej klasy Audi A8 jest jedynym pojazdem posiadającym aluminiowe nadwozie oparte na specjalnej przestrzennej ramie ASF ( Audi Space Frame). U progu XXI wieku wszystkie modele Audi A8 maja ponadto aluminiowe podwozie.

W segmencie samochodów najwyższej klasy Audi A8 jest jedynym pojazdem posiadającym aluminiowe nadwozie oparte na specjalnej przestrzennej ramie ASF ( Audi Space Frame). U progu XXI wieku wszystkie modele Audi A8 maja ponadto aluminiowe podwozie.

d13x57v

Zalety użycia aluminium trudno przecenić. Jest to materiał przyjazny dla środowiska i doskonale nadający się do recyklingu. Jeżeli w procesie produkcyjnym stosowane jest aluminium z odzysku, całkowity bilans energetyczny dla Audi A8 o dłuższym rozstawie osi jest już od pierwszego kilometra jazdy lepszy, niż w przypadku pojazdu o konwencjonalnej, stalowej konstrukcji nadwozia. W przypadku użycia aluminium pierwotnego, bilans energetyczny staje się dodatni po przejechaniu około 60 tyś. kilometrów. Mniejszy ciężar pojazdu wpływa na obniżenie poziomu zużycia paliwa. W porównaniu z nadwoziem wykonanym tradycyjnie, ze stali, konstrukcja aluminiowa waży o ponad 100 kg mniej. Oznacza to oszczędność paliwa rzędu 1 l na 100 km. Dzięki koncepcji lekkiej konstrukcji aluminiowej właściciele wydłużonej wersji Audi A8 mają nie tylko przyjemność prowadzić samochód z najwyższego segmentu, ale również dać wyraz swej dbałości o stan środowiska naturalnego.

A co pod maską?

Audi A8 o większym rozstawie osi będzie początkowo dostępny z pięciozaworowym silnikiem 4,21 V8 o mocy 228 kW (310 KM), ze stałym napędem quattro na cztery koła. Oferowana w standardzie skrzynia biegów Tiptronic daje kierowcy możliwość wyboru między sportowym, manualnym trybem obsługi i bardziej wygodnym, automatycznym.Audi A8 w wydłużonej wersji z silnikiem V8 przyspiesza od O do 100 km/h zaledwie w ciągu 7 sekund, a jego maksymalna prędkość - ograniczona fabrycznie - wynosi 250 km/h. Stały napęd quattro na cztery koła zapewnia maksimum dynamiki jazdy i bezpieczeństwa czynnego. Silnik V8 z pięcioma zaworami na cylinder spełnia normy emisji spalin D3. Całkowite zużycie paliwa wg normy 93/116/EC wynosi 13,0 l na 100 km.

Nowoczesne rozwiązania, które zastosowano w silniku V8 to: technika pięciozaworowa, przestawialność faz rozrządu, dźwigienki rolkowe z hydraulicznymi elementami likwidującymi luzy zaworowe oraz trójstopniowy kolektor ssący o zmiennej długości kanałów przepływu powietrza. Technika, którą wyrażona powyżej w kilku słowach, zapewnia klientowi najwyższą przyjemność z jazdy, bezpieczeństwo i niskie zużycie paliwa.

d13x57v

Duża moc nawet przy niskich prędkościach obrotowych gwarantuje łatwość przyspieszenia w każdej sytuacji. Także przy wysokich prędkościach obrotowych samochód szybko i spontanicznie reaguje na naciśnięcie pedału przyspieszenia.

Dzięki napędowi quattro wydłużona wersja Audi A8 ma doskonałe właściwości trakcyjne, jest dynamiczna i bezpieczna. Jak każdy Audi A8 również wersja wydłużona wyposażona jest w elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESP).

Bezpieczeństwo przede wszystkim!

Podstawowym elementem zapewniającym bezpieczeństwo bierne pasażerom wydłużonej wersji Audi A8 jest konstrukcja ASF, która chroni wnętrze pojazdu tworząc stabilną klatkę bezpieczeństwa o określonych strefach zgniotu. Konstrukcja ta jest w stanie pochłonąć większą energię zderzenia, niż tradycyjna konstrukcja stalowa o takim samym ciężarze.

d13x57v

Trójpunktowe, automatyczne pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napinania dla każdego miejsca należą oczywiście do wyposażenia standardowego.

Poziom bezpieczeństwa pasażerów podnosi również osiem seryjnie montowanych poduszek powietrznych. Są to: pełno wymiarowe poduszki przednie dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne dla osób podróżujących z przodu i z tyłu oraz system poduszek chroniących głowę o nazwie SIDEGUARD. Poduszki należące do tego systemu montowane są w obiciu dachu tak, aby nie spowodować jego obniżenia. Zabezpieczają one przestrzeń przy oknach bocznych od poziomu dachu do dolnej krawędzi okna ( poniżej tego poziomu działają boczne poduszki), a uruchamiane są przez czujniki pozostałych poduszek powietrznych.

Podczas licznych prób i testów stwierdzono, że w 65 procentach kolizji czołowych główna siła zderzenia działa z lekkim przesunięciem w bok. W takiej sytuacji, nawet jeżeli pasażerowie mają zapięte pasy bezpieczeństwa, istnieje ryzyko uderzenia głową w słupek nadwozia. SIDEGUARD bardzo skutecznie temu zapobiega.

Po uruchomieniu systemu SIDEGUARD poduszka pozostaje napełniona przez około 5 sekund. Przedłuża to czas ochrony w przypadku koziołkowania pojazdu. Następnie gaz uchodzi z poduszek, aby nie utrudniać prowadzenia akcji ratunkowej.

d13x57v
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d13x57v
Więcej tematów