Modernizacja klasyka
Więcej mocy i komfortu. Tak w skrócie można określić Audi A6 po faceliftingu. Nowe są silniki, skrzynie biegów i system infotainment. Na życzenie, Audi dostarcza teraz reflektory diodowe Matrix, zintegrowane z kierunkowskazami.
Zmianom poddano również odmianę Avant, którego bagażnik ma pojemność od 565 do 1680 litrów. Załadunek ułatwia, dostępna na życzenie, automatycznie zamykana pokrywa bagażnika oraz napędzana elektrycznie roleta. W Audi A6 Avant 2.0 TDI ultra o mocy 190 KM, sprężyny wykonano z tworzywa sztucznego, wzmocnionego włóknem szklanym. To pozwoliło zmniejszyć ciężar auta o prawie 4,5 kg, obniżyć zużycie paliwa, poprawić precyzję jazdy i komfort tłumienia drgań. Najciekawszą nowością jest Audi A6 w wersji allroad quattro. Karoseria jest zawieszona wyżej, a podwozie chronią osłony ze szlachetnej stali. Pod maską jeden z silników V6 o pojemności trzech litrów – 3.0 TFSI lub 3.0 TDI w trzech wariantach mocy. Zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension jest element wyposażenia seryjnego tej wersji.
Z kolei nowe Audi S6 i S6 Avant to już sportowe samochody. Silnik V8 4.0 TFSI z doładowaniem biturbo – rozpędza do setki wersję Limousine o mocy 450 KM w 4,4 sekundy i ma palić mniej, dzięki systemowi cylinder on demand, który przy częściowym obciążeniu silnika odłącza chwilowo cztery z ośmiu cylindrów. Najbardziej dynamicznym modelem nowej rodziny A6 jest Audi RS 6 Avant z silnikiem o mocy 560 KM. Ośmiostopniowa skrzynia tiptronic przenosi moment na wszystkie koła, wykorzystując międzyosiowy mechanizm różnicowy o podwyższonym tarciu. Ten wyczynowiec, stworzony do codziennego użytku przyspiesza do setki w 3,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 305 km/h.