Audi A6 2.0 TDI, czyli limuzyna w wersji ekonimicznej
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7602/audi-a6-2004-01.jpg',600,445) ) |
| --- | Niebawem po wakacjach, na polskim rynku pojawi się Audi A6 z silnikiem 2.0 TDI. Samochód jest nie tylko gratką dla zamożnych i skąpych – którzy liczą każdy grosz wydany na paliwo do swej limuzyny. Audi A6 2.0 TDI stanowi przykład ekspansji nowoczesnych silników wysokoprężnych, bo któż by 10 lat temu uwierzył w elegancką, dużą limuzynę z silnikiem diesla o pojemności dwóch litrów, która rozpędza się do 210 km/h.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7602/audi-a6-2004-03.jpg',600,445) ) |
| --- | Silnik 2.0 TDI osiąga moc 140KM i rozpędza auto do 210 km/h. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest już od 1750 obrotów na minutę, a maksymalną moc silnik osiąga przy 4000 obrotów na minutę. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 10,3 sekundy. Moc silnika przenoszona jest przez manualną sześciostopniową skrzynię biegów.
Zużycie oleju napędowego w cyklu miejskim wynosi 8 litrów, a pozamiejskim 4,9 litrów na 100 km. W sumie średnio daje to zużycie 6 litrów na 100 km. Biorąc pod uwagę pojemność zbiornika paliwa (70 litrów), bez tankowania można przejechać średnio 1200 kilometrów. | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7602/audi-a6-2004-05.jpg',600,445) ) |
| --- | Wyposażenie standardowe obejmuje m.in.: ABS z ESP, poduszki powietrzne dla kierowcy, pasażera, poduszki boczne z przodu i z tyłu oraz kurtynę powietrzną, wielofunkcyjne koło kierownicy oraz dźwignię zmiany biegów obszyte skórą, wspomaganie układu kierowniczego uzależnione od prędkości jazdy (servotronic), automatyczną klimatyzację, czujnik zmierzchowy świateł z czujnikiem deszczu, reflektory przeciwmgielne, szesnastocalowe aluminiowe obręcze kół.
Cena tak wyposażonej, podstawowej wersji Audi A6 2.0 TDI wynosi 165 tys zł.