Audi A3 Sportback e-tron już na polskim rynku
W Polsce rozpoczyna się sprzedaż Audi A3 Sportback e-tron. Jest to pierwszy w palecie marki pojazd z napędem hybrydowym typu plug-in.
Opiera się on na koncepcji wydajnej hybrydy równoległej. Zastosowany silnik spalinowy to zmodyfikowana jednostka 1,4 TFSI (150 KM, 250 Nm). Współpracuje z nią motor elektryczny (75 kW, 330 Nm) o kompaktowych wymiarach, który jest zintegrowany ze stworzoną na potrzeby modelu 6-stopniową automatyczną skrzynią S-tronic. Oba źródła napędu uzupełniają się - silnik elektryczny dostarcza maksymalny moment obrotowy od startu do ok. 2000 obr./min. a jednostka TFSI od 1750 do 4000 obr./min. Dzięki takiemu rozwiązaniu średnie spalanie wynosi 1,5 l benzyny na 100 km.
E-tron może poruszać się tylko przy pomocy silnika spalinowego, wyłącznie z napędem elektrycznym lub też w trybie hybrydowym. Dynamicznie przyspiesza korzystając jedynie z napędu elektrycznego, bez konieczności załączania napędu spalinowego. Na zasilaniu elektrycznym prędkość maksymalna wynosi 130 km/h a zasięg - do 50 km. Kolejnych 890 km może przejechać napędzane silnikiem spalinowym, więc całkowity zasięg to 940 km. Magazynem energii jest system akumulatorów litowo-jonowych, które umieszczono pod tylnymi siedzeniami. Akumulator wysokiego napięcia ma pojemność 8,8 kWh i składa się z ośmiu modułów o łącznej liczbie 96 ogniw. Gwarancja na jego działanie trwa 8 lat (do przebiegu 160 000 km).
Cena auta rozpoczyna się od 172 870 zł. Za tę kwotę otrzymamy podstawową wersję Attraction, wyposażoną w funkcję start-stop z systemem rekuperacji, 17-calowe felgi ze stopu metali lekkich, wielofunkcyjną, skórzaną kierownicę, system Audi driver select, automatyczną klimatyzację, czujniki świateł (zmierzchowy) i deszczu, przednie i tylne światła diodowe i spoiler w kolorze nadwozia.
Źródło: Audi
ll/sj, moto.wp.pl