Trwa ładowanie...
14-06-2013 14:54

Audi A3 i S3 Limousine: dynamiczny kompakt

Audi A3 i S3 Limousine: dynamiczny kompaktŹródło: zdjęcie producenta
d29n1n3
d29n1n3

Wprowadzając na rynek model A3 Limousine Audi rozpoczyna podbój segmentu kompaktowych sedanów. Topowym modelem serii A3 jest S3 Limousine o mocy 300 KM.

A3 Limousine swój sportowy charakter zawdzięcza niewielkiemu ciężarowi (1 250 kg), który zawdzięcza elementom przedziału pasażerskiego z jakości hartowanych stopów stali oraz masce silnika i częściom zawieszenia McPhersona z aluminium. Istotnym aspektem jest również rozkład obciążeń między osiami - 59 proc. przód i do 41 proc. - tył. Czterowahaczowa oś tylna przyjmuje osobno siły wzdłużne i poprzeczne, zaś czułe wsparcie kierownicy ma efektywny napęd elektromechaniczny.

Limuzyna o długości 4 460 mm godzi klasyczną koncepcję podziału bryły samochodu na 3 strefy, z dynamiką auta typu coupe. Płaska powierzchnia dachu kończy się słupkiem C, która w elegancki sposób schodzi na boki karoserii. Po bokach pojazdu przebiega ostro zarysowana linia "tornado", zaś wnęki kół wyraźnie wysunięto na zewnątrz. Elementem charakterystycznym przodu jest osłona chłodnicy singleframe oraz podkreślające szerokość poziomy kontur zderzaka oraz duże wloty powietrza. Na życzenie samochód może posiadać w pełni diodowe reflektory zarówno z przodu, jak i z tyłu. Projektanci zdecydowali się na smukłą tablicę rozdzielczą, pochyloną lekko ku kierowcy konsoli środkowej, duże, okrągłe nawiewy oraz listwy dekoracyjne z efektem 3D. 425-litrowy bagażnik można powiększyć po złożeniu oparć tylnych siedzeń.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Na początek program Audi A3 Limousine obejmować będzie 3 silniki - 2 jednostki TFSI i jeden motor TDI. Ich pojemność skokowa to odpowiednio 1,4, 1,8 i 2,0 a moc od 105 do 180 KM. Nowością jest technika cylinder on demand, zastosowana w silniku 1,4 TFSI - dzięki niej, przy niskich obciążeniach podczas jazdy, można odłączyć dwa cylindry. Kolejne jednostki, w tym 2,0 TDI oraz 1,6 TDI będą dostępne już po wejściu modelu do sprzedaży. Zależnie od rodzaju silnika auto jest wyposażone w przekładnię manualną lub automatyczną S tronic. Dwusprzęgłowa skrzynia biegu w połączeniu z systemem wyboru dynamiki jazdy posiada funkcję wolnego biegu redukującą zużycie paliwa. W momencie pojawienia się na rynku przewidziano wprowadzenie wersji ze stałym napędem na 4 koła quattro.

d29n1n3

W zakresie multimediów A3 Limousine oferuje system nagłaśniający Bang&Olufsen, system nawigacji MMI Navigation plus, 7-calowy monitor wysuwany z tablicy rozdzielczej oraz system Audi connect z połączeniem internetowym w standardzie LTE. Umożliwi ono surfowanie po sieci czy też dostęp do grafik Google Earth i Google Street View. Nową usługą są informacje o parkingach. Wyposażenie obejmuje takie elementy jak tempomat z automatyczną regulacją odległości od poprzedzającego pojazdu, asystenta pasa ruchu, parkowania, informacji kierowcy o zmęczeniu i toru jazdy, układ rozpoznawania znaków drogowych. W pakiecie sportowym S line całość utrzymana jest w czerni, zaś klient do wyboru ma kombinację z tkaniny i sztucznej skóry, skórę Milano lub kombinację skóry Perlnappa i Alcantary.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Kilka miesięcy po wejściu na rynek nowego Audi A3 Limousine zadebiutuje jego usportowiona wersja - S3 Limousine. Montowany w niej silnik 2,0 TFSI generuje moc 300 KM i moment obrotowy 380 Nm, co pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 4,9 lub 5,3 s (w zależności od rodzaju skrzyni biegów) oraz prędkości maksymalnej 250 km/h. Średnie zużycie paliwa to 6,9 l/100 km.

Źródło: Audi

ll/moto.wp.pl

d29n1n3
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d29n1n3
Więcej tematów