Trwa ładowanie...
18-01-2011 10:04

Astra z Gliwic bardziej Eco

Astra z Gliwic bardziej Eco
d33pisz
d33pisz

Astra z silnikiem diesla 1.3 CDTI w wersji ecoFLEX jest już dostępna z systemem Start/Stop, co sprawia, że kompakt jest bardziej oszczędny: w 5-drzwiowej Astrze z nadwoziem typu hatchback i technologią Start/Stop udało się dodatkowo obniżyć emisję CO2 , a deklarowane zużycie paliwa w cyklu mieszanym z 4,1l do 3,9 l/100 km. Dzięki wykorzystaniu tej technologii oraz innych usprawnień mechanicznych i aerodynamicznych klienci w wielu krajach europejskich mogą liczyć na ulgi podatkowe.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Astra ecoFLEX jest napędzana ekonomicznym, wielozaworowym silnikiem diesla 1.3 CDTI turbo (95 KM). Jednostka ta przy prędkości obrotowej od 1 750 do 3 250 obr/min odznacza się momentem obrotowym rzędu 190 Nm. Silnik jest wyposażony w wielopunktowy układ wtryskowy ze wspólną wysokociśnieniową magistralą paliwową (common rail) o ciśnieniu wtrysku 1 600 barów i jest doładowany za pomocą turbosprężarki o zmiennej geometrii łopatek.

Samochód wyposażono w nowy moduł sterowania silnikiem E59, a układ kontroli systemu recyrkulacji spalin (EGR)
jest chłodzony płynem z układu chłodzenia silnika, co pozwoliło na obniżenie emisji spalin. Dodatkowo na układzie wydechowym jest standardowo montowany filtr cząstek stałych (DPF). Silnik 1.3 CDTI ecoFLEX został w Astrze zastosowany z 5-stopniową mechaniczną skrzynią biegów, która została zoptymalizowana pod kątem obniżenia zużycia paliwa.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

5-drzwiowy hatchback z silnikiem 1.3 CDTI ecoFLEX jest dostępny zarówno z systemem Start/Stop jak i bez niego, zaś nowe sportowe kombi nie będzie już dostępne bez tego systemu.

d33pisz

Astra 1.3 CDTI ecoFLEX we wszystkich wersjach nadwozia odznacza się lepszymi właściwościami aerodynamicznymi, dzięki aktywnej przesłonie, zamontowanej na przedniej kratce wlotu powietrza. Przy niskich prędkościach zasuwa pozostaje otwarta, zapewniając odpowiedni nawiew powietrza na chłodnicę silnika, zaś przy wyższych prędkościach samochodu zostaje ona automatycznie zamknięta, co umożliwia uspokojenie przepływu powietrza w przedniej części pojazdu.

Dopełnieniem systemu są elementy przedniej części podwozia, wyprofilowane w sposób zapewniający lepszą aerodynamikę. W celu obniżenia zużycia paliwa na desce rozdzielczej zmontowano wskaźnik informujący o potrzebie zmiany biegu (w wersjach z manualną skrzynią).

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Silnik ecoFLEX montowany w Astrze to jeden z wielu silników serii ecoFLEX, odznaczających się niską emisją CO2 - inny przykład to 2.0 CDTI Insignii (160 KM), który wytwarza 129 g CO2/km. Opel inwestuje ok. 1 mld euro w nowe układy napędowe, mające umożliwić ekologiczną jazdę samochodem.

d33pisz

Wszelkie modyfikacje mają na celu optymalizację silników, możliwość zastosowania do ich napędu gazu LPG i gazu naturalnego CNG oraz popularyzację technologii Start/Stop. Działania te zostaną rozszerzone o nowe rozwiązania, np. napęd elektryczny o rozszerzonym zasięgu, który posłuży do napędu Opla Ampery, napęd hybrydowy czy też napęd całkowicie elektryczny.

[

]( http://wnp.pl )

mz/mw/mw

d33pisz
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d33pisz
Więcej tematów