Astra IV jako elka
*Z myślą o niemieckich szkołach nauki jazdy marka Opel przygotowała ciekawą ofertę obejmującą specjalnie wyposażone wersje modelu Astra IV (Astra Drive oraz Astra Drive Premium). *
Bezpłatnie zamówić można takie elementy wyposażenia jak m.in. dodatkowe lusterka boczne, oświetlenie przestrzeni na nogi z przodu oraz komplet pedałów po stronie kierowcy i instruktora.
Pomimo swojej krótkiej jeszcze kariery rynkowej Astra IV może się już pochwalić niejednym sukcesem. Samochód zdobył cenną nagrodę Złotej Kierownicy i kilka innych wyróżnień jeszcze przed wprowadzeniem go do produkcji seryjnej.
Model Opla po zaciętej rywalizacji uplasował się na wysokim, trzecim miejscu w prestiżowym plebiscycie o tytuł Car of the Year 2010. Auto miało szansę powtórzyć sukces większej Insignii, która rok wcześniej zdobyła pierwsze miejsce.
Do tej pory nowa Astra, dostępna w wersji pięciodrzwiowej hatchback, została zamówiona przez klientów w liczbie ponad 75 tys. sztuk.
Pięciodrzwiowa Astra nowej generacji powstaje w dwóch europejskich zakładach General Motors: obok brytyjskiej fabryki Vauxhall w Ellesmere Port są to również Gliwice. Polski zakład jako jeden z nielicznych w koncernie uniknął zapowiedzianych przez szefa GM Europe redukcji zatrudnienia.
W Gliwicach zapowiedziano nawet ponowne wprowadzenie trzeciej zmiany (w połowie bieżącego roku) oraz uruchomienie w najbliższych latach montażu dwóch kolejnych wersji nowej Astry: trzydrzwiowy hatchback (HB3) i sedan (NB4).