"AS": Hyundai chce Kubicę za wszelką cenę
"Kandydatki na narzeczone przychodzą do Kubicy z każdej strony. Citroen chce awansować go do WRC, podobne plany ma także Hyundai, który w 2014 roku wraca do rywalizacji w mistrzostwach świata z modelem i20 i próbuje zapewnić sobie usługi Polaka" - pisze "AS".
Hiszpanie dodają, że osoby odpowiedzialne za rajdowy projekt Hyundaia będą obecne na Rajdzie Niemiec. "Będzie to dobra okazja, by negocjować z Kubicą" - uważa dziennik z Madrytu i dodaje, że Koreańczycy chcą mieć w swoim zespole polskiego kierowcę "za wszelką cenę".
W tym roku debiutujący w Rajdowych Mistrzostwach Świata Robert Kubica znakomicie spisuje się za kierownicą Citroena DS3 RRC. W klasyfikacji generalnej WRC2 zajmuje trzecie miejsce i ma spore szanse nawet na zwycięstwo. Dwukrotnie zdobył też punkty do klasyfikacji WRC.
Dodajmy, że Kubica nie jest jedynym kandydatem do jazdy w rajdowym aucie Hyundaia. Jak napisał francuski dziennik sportowy "L'Equipe" na liście życzeń koreańskiego zespołu obok Polaka są także Fin Mikko Hirvonen, Hiszpan Dani Sordo i Norweg Mads Oestberg.
- Potrzebujemy zawodnika doświadczonego, który zdecydowanie przyśpieszy ostatnie prace niezbędne przed złożeniem dokumentacji homologacyjnej - powiedział szef zespołu Hyundai Motorsport Michel Nandan.
Budowa pierwszego egzemplarza I20 WRC została zakończona na początku maja, testy samochodu prowadzi Fin Juho Hanninen, zwycięzca cyklu Intercontinental Rally Challenge (IRC) w 2010 roku.
Drugi egzemplarz rajdówki jest aktualnie budowany, będzie się znacznie różnił od pierwszego. Testy mają się rozpocząć już na przełomie sierpnia i września, większość będzie prowadzona na nawierzchniach szutrowych.
- Nadwozie budujemy w naszym ośrodku europejskim w Alzenau, ale koncepcja samochodu jest taka sama jak na początku prac w Korei. W porównaniu z pierwszym prototypem, najnowszy I20 WRC różni się w 50 procentach. Nadal korzystamy z pomocy ośrodka badawczo-rozwojowego w Korei - powiedział Nandan.
Na zakończenie prac projektowych Hyundai ma dwa miesiące. Aby samochód mógł zostać zgłoszony do mistrzostw świata w 2014 roku, dokumenty homologacyjne powinny zostać złożone w FIA do 1 listopada.