Trwa ładowanie...
21-08-2013 14:11

"AS": Hyundai chce Kubicę za wszelką cenę

"AS": Hyundai chce Kubicę za wszelką cenęŹródło: Hyundai Motorsport
d2xqs7l
d2xqs7l

Wracający do Rajdowych Mistrzostwa Świata Hyundai chce zatrudnić Roberta Kubicę - podaje "AS". Zdaniem hiszpańskiego dziennika Koreańczycy złożyli polskiemu kierowcy "kuszącą ofertę".

"Kandydatki na narzeczone przychodzą do Kubicy z każdej strony. Citroen chce awansować go do WRC, podobne plany ma także Hyundai, który w 2014 roku wraca do rywalizacji w mistrzostwach świata z modelem i20 i próbuje zapewnić sobie usługi Polaka" - pisze "AS".

Hiszpanie dodają, że osoby odpowiedzialne za rajdowy projekt Hyundaia będą obecne na Rajdzie Niemiec. "Będzie to dobra okazja, by negocjować z Kubicą" - uważa dziennik z Madrytu i dodaje, że Koreańczycy chcą mieć w swoim zespole polskiego kierowcę "za wszelką cenę".

Citroen, z którym były zawodnik zespołów Formuły 1 BMW Sauber i Renault jest związany w tym roku, z pewnością nie odda Kubicy bez walki. Szykuje się więc ciekawa rywalizacja o podpis 28-letniego krakowianina na kontrakcie na sezon 2014.

d2xqs7l

W tym roku debiutujący w Rajdowych Mistrzostwach Świata Robert Kubica znakomicie spisuje się za kierownicą Citroena DS3 RRC. W klasyfikacji generalnej WRC2 zajmuje trzecie miejsce i ma spore szanse nawet na zwycięstwo. Dwukrotnie zdobył też punkty do klasyfikacji WRC.

Dodajmy, że Kubica nie jest jedynym kandydatem do jazdy w rajdowym aucie Hyundaia. Jak napisał francuski dziennik sportowy "L'Equipe" na liście życzeń koreańskiego zespołu obok Polaka są także Fin Mikko Hirvonen, Hiszpan Dani Sordo i Norweg Mads Oestberg.

- Potrzebujemy zawodnika doświadczonego, który zdecydowanie przyśpieszy ostatnie prace niezbędne przed złożeniem dokumentacji homologacyjnej - powiedział szef zespołu Hyundai Motorsport Michel Nandan.

Budowa pierwszego egzemplarza I20 WRC została zakończona na początku maja, testy samochodu prowadzi Fin Juho Hanninen, zwycięzca cyklu Intercontinental Rally Challenge (IRC) w 2010 roku.

d2xqs7l

Drugi egzemplarz rajdówki jest aktualnie budowany, będzie się znacznie różnił od pierwszego. Testy mają się rozpocząć już na przełomie sierpnia i września, większość będzie prowadzona na nawierzchniach szutrowych.

- Nadwozie budujemy w naszym ośrodku europejskim w Alzenau, ale koncepcja samochodu jest taka sama jak na początku prac w Korei. W porównaniu z pierwszym prototypem, najnowszy I20 WRC różni się w 50 procentach. Nadal korzystamy z pomocy ośrodka badawczo-rozwojowego w Korei - powiedział Nandan.

Na zakończenie prac projektowych Hyundai ma dwa miesiące. Aby samochód mógł zostać zgłoszony do mistrzostw świata w 2014 roku, dokumenty homologacyjne powinny zostać złożone w FIA do 1 listopada.

d2xqs7l
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xqs7l
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj