Anwil z grupy PKN Orlen wdraża kodeks postępowania dla dostawców
Kodeks postępowania dla dostawców Anwilu wyznacza standardy m.in. społeczne, środowiskowe, etyczne, którymi muszą kierować się partnerzy spółki. Anwil poinformował we wtorek, że zaczął wdrażać kodeks dla wszystkich dostawców i podwykonawców z nim współpracujących.
Kodeks adresowany jest do wszystkich dostawców i podwykonawców współpracujących z Anwilem, włocławską spółką, jedną z największych w krajowej branży chemicznej i jedynej z tego segmentu produkującej suspensyjny polichlorek winylu, wykorzystywany m.in. do produkcji profili budowlanych i rur wodociągowych.
Jak przypomniał Anwil, spółka ta wdraża kolejne inicjatywy w obszarach, które zgodnie z przyjętą nam normą ISO 26000 obejmują działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, jak np. ład organizacyjny, prawa człowieka, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.
Informując o wdrożeniu "Kodeksu postępowania dla dostawców Anwil", spółka podkreśliła, że dokument ten "ma stanowić vademecum współpracy" z dostawcami, "dzięki któremu włocławska spółka będzie miała pewność, że partnerzy, z którymi kooperuje przestrzegają obowiązujących w całej grupie Orlen standardów, a oferenci ubiegający się o możliwość zdobycia kontraktu będą mieć pełną świadomość oczekiwań wobec nich".
"Łańcuch dostaw stanowi jeden z kluczowych czynników sukcesu rynkowego. Jednak jego rola jest daleko większa niż tylko zapewnienie stałej redukcji kosztów związanych z zakupami surowców, czy usług. Transparentność procesów, wchodzących w jego skład jest bowiem jednym z elementów postrzegania danej firmy, o którym decydują przecież także informacje dotyczące tego z kim, i w jaki sposób dane przedsiębiorstwo współpracuje" - podkreśliła dyrektor ds. zakupów w Anwilu Anna Waszkiewicz.
"Zależy nam na tym, aby partnerzy biznesowi Anwil podzielali wartości, którymi się kierujemy. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy, że włączymy zasady odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju w prowadzone przez nas procesy zakupowe" - dodała Waszkiewicz, cytowana w komunikacie spółki.
W kwietniu kodeks postępowania dla dostawców, który wyznacza obowiązkowe kryteria w kwalifikacji kontrahentów spółki, wprowadził PKN Orlen, największy w Polsce podmiot branży rafineryjno-petrochemicznej, który jest m.in. właścicielem 100 proc. akcji włocławskiego Anwilu. Jak podał płocki koncern, przyjęty tam kodeks ma m.in. promować dobre praktyki rynkowe w zakresie odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju.
Jak przypomniał wówczas PKN Orlen, spółka ta, jako jedyny polski podmiot, został wyróżniony trzykrotnie prestiżowym tytułem The World's Most Ethical Company - najbardziej etycznej firmy na świecie, przyznawanym przez międzynarodowy niezależny zespół ekspertów Ethisphere Institute z USA. To niezależny ośrodek badawczy, który promuje dobre praktyki i etykę w biznesie, a także zarządzanie z poszanowaniem najwyższych standardów w relacjach z pracownikami, partnerami biznesowymi i inwestorami.
PKN Orlen każdego roku przeprowadza ok. 21 tys. transakcji przy ponad 5 tys. postępowań zakupowych w prawie 370 kategoriach niezbędnych m.in. dla funkcjonowania produkcji, dystrybucji oraz procesów inwestycyjnych i rozwojowych z wyłączeniem dostaw surowców, jak ropa i gaz.