Amerykańskie Lancie na frankfurckim salonie
We Frankfurcie będzie można zobaczyć trzy nowe modele Lancii. Thema, Voyager i Flavia Cabrio to owoc współpracy z amerykańskim Chryslerem. Wszystkie trzy auta pochodzą z USA i od oryginałów odróżnia je głównie włoskie logo na masce.
Najważniejszym modelem jest Thema, czyli Chrysler 300. W Europie ma być sprzedawany jako auto klasy premium, pytanie tylko, czy typowy amerykański sedan po przewiezieniu przez ocean staje się od razu bardziej ekskluzywny? Drogie materiału we wnętrzu mogą nie być wystarczające, aby powalczyć na tym bardzo konkurencyjnym rynku. Biorąc pod uwagę historię obu marek o jakość znaną z niemieckich lub japońskich samochodów może być trudno.
Z drugiej strony jeśli Lancia zachowa konkurencyjne ceny Chryslera to może być rozwiązanie dla osób, które nie mogą sobie pozwolić na typowych przedstawicieli klasy premium. W europejskich salonach sprzedaży Lancia Thema dostępna będzie już od października 2011 w trzech poziomach wyposażenia (Gold, Platinum oraz Executive) i wyborem trzech jednostek napędowych: benzynowym V6 o pojemności 3,6 litra i mocy 286 KM w parze z 8-stopniową przekładnią automatyczną oraz silnikami Diesla V-6 o mocy 190 oraz 240 KM i pojemności 3,0 litrów - współpracującymi z automatyczną przekładnią pięciostopniową.
Oprócz tego we Frankfurcie będzie można zobaczyć Voyagera z logo Lancii. Najnowsza generacja produkowanego od wielu lat minivana Chryslera nie będzie pierwszym autem tej klasy w ofercie włoskiej marki. Dotychczas auta klasy MPV były tworzone przez Fiata, jednak nigdy nie cieszyły się szczególną popularnością.
Ostatnią amerykańską Lancią prezentowaną we Frankfurcie będzie Flavia Cabrio. Jest to Chrysler 200, który przynajmniej na początku będzie dostępny jedynie jako kabriolet. Oprócz tych trzech modeli zobaczyć będzie można też Deltę, Ypsilona i Musę.