Trwa ładowanie...
16-09-2010 16:33

Amerykański Fenix

Amerykański FenixŹródło: zdjęcie producenta
d6y8xdh
d6y8xdh

Kłopoty amerykańskich producentów aut wydają się nie mieć końca, ale sukces może pojawić się nieco mimo woli i niezupełnie tam, gdzie oczekiwano.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Tak jest w wypadku General Motors, które znalazło się na krawędzi bankructwa, korzystało z pomocy rządu, a teraz przeżywa dobre dni za sprawą starego i wydawałoby się nie do uratowania modelu. Buick miał od lat opinię samochodu emeryta, zmienił się to radykalnie w ciągu ostatnich lat i dzisiaj jest absolutną gwiazdą na motoryzacyjnym rynku Chin i USA.

_ Buick zabrał nas do nieba. To najlepiej sprzedająca się marka w Stanach Zjednoczonych. Modelu LaCrosse możemy sprzedać tyle, ile tylko wyprodukujemy! _ przyznał Joel Ewanick, odpowiadający za marketing tej marki.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Główną przyczyną sukcesu legendarnego modelu są zmiany w projektowaniu. Przyjęto założenie, ze nowe modele mają przemawiać przede wszystkim do młodych ludzi i okazało się to skuteczne, bo uwolniono Buicka od opinii "auta naszego dziadka".

d6y8xdh

Trudno zaprzeczyć, że nowe buicki mają zupełnie inny design niż wcześniej. Ciekawe były także chwyty wykorzystane w ich promocji. Buickowi pomogło zerwanie z Tigerem Woodsem i golfem. Dobrym posunięciem okazało się również wykorzystanie portali społecznościowych, co sprawiło, że zaczęto o wiele więcej mówić o marce. Postanowiono także odwoływać się raczej do luksusu niż tradycji i porównywano auto do Lexusa albo Acury. Wygląda na to, że to były dobre decyzje które przyniosły rezultaty.

Cóż, sukces Buicka jeszcze raz pokazał, jak nieobliczalni są konsumenci - "człowiek strzela, Pan Bóg kule nosi", czyli nigdy nie ma pewności skąd na rynku przyjdzie sukces albo porażka.

d6y8xdh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d6y8xdh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj