Trwa ładowanie...
16-09-2010 16:33

Amerykański Fenix

Amerykański FenixŹródło: zdjęcie producenta
d17cov4
d17cov4

Kłopoty amerykańskich producentów aut wydają się nie mieć końca, ale sukces może pojawić się nieco mimo woli i niezupełnie tam, gdzie oczekiwano.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Tak jest w wypadku General Motors, które znalazło się na krawędzi bankructwa, korzystało z pomocy rządu, a teraz przeżywa dobre dni za sprawą starego i wydawałoby się nie do uratowania modelu. Buick miał od lat opinię samochodu emeryta, zmienił się to radykalnie w ciągu ostatnich lat i dzisiaj jest absolutną gwiazdą na motoryzacyjnym rynku Chin i USA.

_ Buick zabrał nas do nieba. To najlepiej sprzedająca się marka w Stanach Zjednoczonych. Modelu LaCrosse możemy sprzedać tyle, ile tylko wyprodukujemy! _ przyznał Joel Ewanick, odpowiadający za marketing tej marki.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Główną przyczyną sukcesu legendarnego modelu są zmiany w projektowaniu. Przyjęto założenie, ze nowe modele mają przemawiać przede wszystkim do młodych ludzi i okazało się to skuteczne, bo uwolniono Buicka od opinii "auta naszego dziadka".

d17cov4

Trudno zaprzeczyć, że nowe buicki mają zupełnie inny design niż wcześniej. Ciekawe były także chwyty wykorzystane w ich promocji. Buickowi pomogło zerwanie z Tigerem Woodsem i golfem. Dobrym posunięciem okazało się również wykorzystanie portali społecznościowych, co sprawiło, że zaczęto o wiele więcej mówić o marce. Postanowiono także odwoływać się raczej do luksusu niż tradycji i porównywano auto do Lexusa albo Acury. Wygląda na to, że to były dobre decyzje które przyniosły rezultaty.

Cóż, sukces Buicka jeszcze raz pokazał, jak nieobliczalni są konsumenci - "człowiek strzela, Pan Bóg kule nosi", czyli nigdy nie ma pewności skąd na rynku przyjdzie sukces albo porażka.

d17cov4
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d17cov4
Więcej tematów