Amerykańska ofensywa w Chinach
Przez długie lata Ameryka Północna była najważniejszym rynkiem samochodowym na świecie. Teraz USA traci swoją pozycję na rzecz Chin. Do przedstawienia swojej oferty w Państwie Środka dużą uwagę przykładają najwięksi europejscy producenci przemysłu motoryzacyjnego. Teraz mocną ofensywę w Chinach zapowiedział amerykański Ford.
W ubiegłym roku Ford sprzedał w Chinach niemal 582,5 tysiąca samochodów. W porównaniu do roku 2009 producent ten zanotował wzrost sprzedaży na poziomie 40 proc. Tak doskonałe wyniki muszą zachęcać do inwestowania w chiński rynek. Jak deklaruje Ford, do końca 2015 roku na terenie Państwa Środka zostanie podwojona liczba salonów samochodowych tej firmy. To ogromna operacja, która już jest w fazie realizacji.
W Chinach samochody marki Ford można obecnie kupić w 340 firmowych salonach samochodowych. Co tydzień otwierane są dwa nowe, a tempo ich powstawania ma jeszcze wzrosnąć. Dla prywatnych przedsiębiorców, którzy są właścicielami chińskich salonów, to ogromne wyzwanie. Chodzi nie tylko o wybudowanie obiektów i sprowadzenie samochodów, ale też dobór odpowiedniej załogi.
Oprócz podwojenia liczby salonów samochodowych Ford ma też ambitne plany w zakresie oferty. Przed końcem 2015 roku amerykański producent zaproponuje w Chinach aż 15 modeli pojazdów nie licząc nowych, poddanych liftingowi odmian pojazdów już sprzedawanych na tym rynku. Koncern rozważa także wprowadzenie w Chinach samochodów marki Lincoln.
tb/