Trwa ładowanie...
10-07-2002 15:15

Almera na polskim rynku - maj 2000

Almera na polskim rynku - maj 2000
d4n3waw
d4n3waw

Almera na polskim rynku, maj 2000, Nissan Poland Sp. z o.o.

Nissan Poland rozpoczął sprzedaż nowego modelu Nissana Almera. Nowa Almera, stworzona w Europie, ma spełnić wszystkie wymagania, jakie Europejczycy stawiają swoim samochodom. Jej doskonała konstrukcja, niezwykła funkcjonalność i bezpieczeństwo, a także szlachetne linie nadwozia ustanawiają nowe standardy w segmencie C.

Nadwozie

Nowa Almera występuje w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. Międzynarodowy zespół projektantów nadał jej niezwykle wyrazisty, dynamiczny, a zarazem harmonijny kształt. Nowe nadwozie gwarantuje wygodę jazdy. Jest solidne, mocne i bezpieczne, a także odrobinę niezwykle, dzięki zastosowaniu wielu oryginalnych rozwiązań. Nowa Almera jest dłuższa o 64 mm, szersza o 16 mm i wyższa o 55 mm od swojej poprzedniczki.

(WP)
Źródło: (WP)

Almera wyraźnie podkreśla swą przynależność do nowej generacji pojazdów rodzinnych Nissana. Wszystkie elementy stylistyczne pojazdu, począwszy od logo Nissana umieszczonego na masce pomiędzy stylizowanymi, rozpostartymi do lotu skrzydłami, poprzez całą linię nadwozia, jak i drobne szczegóły stylistyczne, są spójne i łatwo identyfikowane z marką.

d4n3waw

Profil nadwozia obu wersji Almery jest zdominowany przez wysoko poprowadzoną dolną linię okien, mocno zaznaczony tylny słupek i charakterystyczną linię dachu. Każdy z tych elementów uczestniczy w budowaniu bezpieczeństwa, komfortu i dynamiki - trzech najważniejszych cech charakteryzujących nową generację Almery. Tylna część nowego modelu, ze względów aerodynamicznych jest mocniej zwężona, co dodatkowo podkreśla linia dachu (surf-tail). Przód nadwozia jest mocno pochylony, łagodnie przechodzi w stromą maskę, a następnie w przednią szybę, której podstawa została przesunięta do przodu, aby zwiększyć kąt jej pochylenia i uzyskać możliwie równą linię, łączącą przód nadwozia z dachem. Duże znaczenie w stylizacji nadwozia posiadają nowe reflektory z kierunkowskazami przypominającymi diamenty. Także tylnym lampom zespolonym nadano wygląd kryształów, a to za sprawą przezroczystej pokrywy umieszczonej na jednolicie czerwonym, jednoczęściowym kloszu. Nowa Almera jest standardowo wyposażona w 15-calowe obręcze kół.
Rozstaw osi jest taki sam, jak u poprzednika i wynosi 2535 mm. Odpowiednio do czterech standardów wyposażenia wnętrza - Comfort, Comfort Plus, Comfort High i Sport, stosuje się cztery rodzaje kołpaków. Koła wykonane z lekkich stopów, montowane są na życzenie.

(WP)
Źródło: (WP)

Stylizacja wnętrza i wyposażenie

Wnętrze nowej Almery jest lekkie, przestronne i nowoczesne. To kombinacja przemyślanych rozwiązań i nowoczesnych technologii. Do wykończenia wnętrza zastosowano wysokiej jakości materiały. Dotyczy to szczególnie tych elementów, które leżą na linii wzroku użytkowników: przedniego słupka, podsufitki, czy pokrywy schowka konsoli centralnej tablicy rozdzielczej.

Tablica wskaźników to kombinacja analogowych zegarów i cyfrowych wyświetlaczy. W nowym aucie są standardowo montowane szyby z filtrem cieplnym i UV, zmniejszające nasłonecznienie kabiny oraz eliminujące przenikanie promieni ultrafioletowych.

d4n3waw

Wnętrze Almery opracowano z myślą o najwyższym komforcie jazdy. Ma być ono nie tylko wygodne, ale i niezwykle funkcjonalne. Almera jest samochodem rodzinnym, doskonale przystosowanym do potrzeb użytkowników. W jej wnętrzu znajduje się ponad 20 różnego rodzaju schowków, podstawek i uchwytów.

(WP)
Źródło: (WP)

Sporo uwagi poświęcono oświetleniu wnętrza. Nowa Almera posiada jeden z najefektywniejszych systemów oświetlenia, dzięki zastosowaniu między innymi układu "logicznego oświetlenia" i punktowych lampek do czytania dla pasażerów tylnych siedzeń. Nowy samochód może być wyposażony w radioodtwarzacz z systemem RDS (Radio Digital System), automatycznie wyszukujący radiowych informacji o ruchu drogowym. W nowej Almerze w opcjach oferowane są dwa wysokiej jakości systemy audio. Systemy te obejmują także montowaną na życzenie zmieniarkę CD, mieszczącą sześć płyt, obsługiwaną z miejsca kierowcy.

d4n3waw

Silniki

Dwa silniki użyte do napędu nowej Almery cechują się wysoką mocą i ekonomiką eksploatacji, spełniając przy tym z zapasem najbardziej rygorystyczne współczesne normy czystości spalin, w tym także te, które mają obowiązywać w przyszłości.

Silniki te należą do najnowocześniejszych jednostek w swojej klasie i podkreślają współczesny, aktywny charakter nowego pojazdu. Benzynowe silniki serii QG o pojemnościach 1.5-litra i 1.8-litra oferują wysoką dynamikę i kulturę pracy, przy zachowaniu niskiego poziomu zużycia paliwa. Większy silnik z rodziny QG -QG18DE został wyposażony w system zmiennych faz rozrządu (NVCS), bezrozdzielaczowy układ zapłonu układ zapłonu, a także układ zawirowania mieszanki, dzięki czemu uzyskuje aż 97% maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 2400 - 4800 obr/min. Jednostka ta ma moc maksymalną 114 KM przy 5600 obr/min. i maksymalny moment obrotowy 158 Nm przy 2800 obr/min. Silnik QGDE 1.5 ma pojemność 1497 ccm i moc 90 KM przy 5600 obr/min.

Nowa Almera wyposażona jest w 60-litrowy zbiornik paliwa, co pozwala na przejechanie prawie 1100 kilometrów bez tankowania.

(WP)
Źródło: (WP)

Skrzynie biegów

W nowej, 5-biegowej skrzyni przekładniowej zastosowano podwójne synchronizatory pierwszych dwóch biegów, dzięki czemu poprawiono jakość zmiany przełożeń, ich precyzję i szybkość, zmniejszając jednocześnie wysiłek kierowcy. Bieg wsteczny także posiada pojedynczy synchronizator. Ważną rolę w ograniczeniu sił potrzebnych do zmiany biegów ma zastosowanie oleju przekładniowego o zmniejszonej lepkości. Wszystkie Almery są teraz wyposażone w hydrauliczne sprzęgło z automatyczną korekcją luzu.

d4n3waw

Bezpieczeństwo

Konstrukcja nadwozia nowej Almery została podporządkowana absolutnemu bezpieczeństwu pasażerów. Fundamentem bezpieczeństwa nowego modelu jest mocna struktura nadwozia i liczne rozwiązania dodatkowo chroniące jadących.

Nowa Almera posiada nadwozie sztywniejsze o około 30 procent od nadwozia poprzedniego modelu -zapewniające wysoki poziom komfortu i znakomite własności jezdne. Opracowana przez Nissana nowa płyta podłogowa 'MS', na której zbudowano nadwozie Almery, charakteryzuje się "bezpieczną" konstrukcją opartą na dwóch strefach: absorbującej i rozpraszającej energię strefie kontrolowanego zgniotu oraz niezwykle stabilnej strefie kabiny pasażerskiej.

Poza tym Almerę wyposażono w cały szereg rozwiązań z dziedziny bezpieczeństwa biernego, z czego niektóre, takie jak aktywne zagłówki, czy poduszki powietrzne chroniące głowę i klatkę piersiową, zostały po raz pierwszy użyte w tej klasie pojazdów. Nowa Almera posiada też system wspomagania hamowania - Brake Assist, system elektronicznego rozdziału sił hamowania - Electronic Brake Force Distribution (EBD) i układ przeciwdziałający blokowaniu kół przy hamowaniu - ABS Bosch 5.3

d4n3waw
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4n3waw
Więcej tematów