Alians Renault-Nissan ma 14 lat
Mimo szerzącej się w Europie recesji i spowolnienia sprzedaży w Chinach, Renault-Nissan osiągnął w 2012 r. rekordowy poziom sprzedaży na poziomie 8,1 mln egzemplarzy, z czego na Renault przypadło 2,55 mln, Nissana - 4,94 mln a AVTOVAZ- 0,61 mln. Stanowi to 10 proc. wszystkich nowych samochodów sprzedanych na świecie, co plasuje Alians na 4 miejscu pod względem wielkości sprzedaży, za Toyotą, GM i VW.
Dzięki Aliansowi Renault mogło przyspieszyć swój rozwój na arenie międzynarodowej - od początku jego istnienia rynki wschodzące (Brazylia, Rosja, Indie i Chiny) stanowiły główny filar wzrostu. Strategia zakładała ekspansję właśnie w tych krajach, zaś najbardziej ambitnym projektem Aliansu jest działalność na rynku indyjskim. Przed 3 laty otwarto zakład w Chennai - pierwszą fabrykę pracującą wyłącznie na rzecz Aliansu. W ciągu 17 miesięcy udało się wprowadzić do Indii 5 modeli, natomiast założenia mówią o 10 proc. udziale Renault-Nissan do 2016 r.
Alians daje korzyści pod względem zakupów, inżynierii, układów napędowych czy logistyki. Od 2009 r. 100 proc. zakupów realizowanych jest wspólnie. Renault posiada 43,4 proc. kapitału Nissana, a Nissan 15 proc. kapitału Renault.
Źródło: Renault
ll/moto.wp.pl