Alfa Romeo z systemem DNA w standardzie
Modele MiTo i Giulietta będą standardowo wyposażane w system Alfa DNA, pozwalający wybrać kierowcy jeden z trzech różnych trybów zachowania pojazdu.
Pierwszym z nich jest "D" (dynamic) - dynamiczny, sportowy, drugim - "N" (natural) - miejski, ekonomiczny, zaś trzecim - "A" (all weather) - tryb ełnego bezpieczeństwa nawet przy niskiej przyczepności. Obsługa systemu jest prosta - przełącznik znajduje się przed dźwignią zmiany biegów w tunelu środkowym.
Ostatni z trybów jest szczególnie przydatny podczas zimy. Zmienia on układy dynamicznej kontroli trakcji VDC oraz ASR w celu zapewnienia maksymalnej trakcji, zaś system CBC jest włączany gdy kierowca wykonuje skręt podczas hamowania. System DST zapewnia lepszą kontrolę hamowania połączoną z systemem CDX, standardową kontrolę przyspieszenia bocznego oraz korekcję układu kierowniczego. Dzięki trybowi "A" możliwe jest płynne przyspieszenie w warunkach ograniczonej przyczepności.
Aktywność VDC i ASR zostaje znacząco obniżona podczas przełączenia na tryb "D". Uruchomiony zostaje wtenczas system elektronicznej blokady dyferencjału. Overboost w systemie turbodoładowania pozwala zwiększyć maksymalny moment obrotowy i poprawia przyspieszenie. W modelu Giulietta pojawiła się też nowa funkcja Pre-Fill pozwalająca na najszybszą możliwą reakcję układu hamulcowego.
W trybie "N" wszystkie ustawienia znajdują się w pozycji domyślnej i ukierunkowane na zużycie jak najmniejszej ilości paliwa.
Źródło: Alfa Romeo
ll/moto.wp.pl