Alfa Romeo Stelvio tańsza o 9000 zł za sprawą nowego silnika

Alfa Romeo Stelvio to luksusowy SUV dla bogatych. Jednak importer przygotował ofertę dla mniej zamożnych i dołączył do gamy silnikowej nową wersję.

Alfa Romeo Stelvio
Źródło zdjęć: © Autokult.pl
Marcin Łobodziński

Teraz cena bazowa spada o 9000 zł za sprawą nowego, 150-konnego diesla, słabszego o 30 KM niż oferowany do tej pory. Motor 2.2 Turbo Diesel jest łączony wyłącznie z napędem na tylną oś i jak każda inna Alfa Stelvio ma automatyczną skrzynię biegów. Importer nie przewiduje wprowadzenia odmiany z manualną.

Nowa jednostka rozwija 150 KM mocy, ale tyle samo momentu obrotowego co mocniejsza – aż 450 Nm. To sprawia, że w codziennym użytkowaniu i w większości sytuacji samochód będzie tak samo dynamiczny. Dopiero przy długotrwałym przyspieszaniu oraz przy wysokich prędkościach będzie czuć pewien niedostatek tych 30 KM.

Niższe może być natomiast zużycie paliwa. Producent gwarantuje spalanie poniżej 5 l/100 km w cyklu mieszanym, co oczywiście jest mało realne w rzeczywistych warunkach drogowych. Motor ten jest oferowany w samochodzie kosztującym 160 700 zł w specyfikacji Stelvio i 170 700 zł w wyższym standardzie Stelvio Super.

Alfa Romeo Stelvio - prezentacja w Polsce / fot. Mariusz Zmysłowski
© WP.PL | Mariusz Zmysłowski

Drugą nowością ma być ten sam silnik, ale o mocy 180 KM w konfiguracji z napędem na cztery koła o nazwie Q4. Co prawda we wcześniej opublikowanym cenniku widniała taka oferta za 178 700 zł, ale nie można było tego zamówić, a od wczoraj jest to możliwe.

Oprócz nowych silników, gama Stelvio wzbogaca się o dwa dodatkowe kolory nadwozia: brązowy Basalto Brown i niebieski Misano Blue. Dołączą one do palety siedmiu innych.

Obecnie pełna oferta polskiego importera na model Stelvio wygląda następująco:

Silniki benzynowe:

  • 2.0/200 KM AT8 Q4 Stelvio: od 171 900 zł
  • 2.0/200 KM AT8 Q4 Stelvio Super: od 181 900 zł
  • 2.0/280 KM AT8 Q4 Stelvio Super: od 201 900 zł
  • 2.0/280 KM AT8 Q4 Stelvio First Edition: od 232 500 zł Silniki Diesla:
  • 2.2/150 KM AT8 Stelvio: od 160 700 zł
  • 2.2/150 KM AT8 Stelvio Super: od 170 700 zł
  • 2.2/180 KM AT8 Stelvio: od 169 700 zł
  • 2.2/180 KM AT8 Stelvio Super: od 179 700 zł
  • 2.2/180 KM AT8 Q4 Stelvio: od 178 700 zł
  • 2.2/180 KM AT8 Q4 Stelvio Super: od 188 700 zł
  • 2.2/210 KM AT8 Q4 Stelvio Super: od 193 700 zł
Wybrane dla Ciebie
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Baggery Harleya-Davidsona będą ścigać się przy MotoGP. Zobaczyliśmy, jak będą wyglądały
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Trzy nowe modele Voge’a trafią do Polski - od 125 cm3 po motocykl sportowy
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Konrad Dąbrowski wygrywa Baja Quatar
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Indian Sport Scout RT i Sport Scout Sixty - proste nowości
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Kawasaki KLE500 - powrót po latach
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Honda CB1000GT - Hornet turystyczny
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Premiera: Suzuki SV-7GX - turystyka dla każdego
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Test: Honda GL1800 Gold Wing - musisz go poznać
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro