SUV na podbój nowych rynków
Alfo Romeo Stelvio nawiązuje nazwą do słynnej górskiej przełęczy i prowadzącej przez nią drogi, które znajdują się we Włoszech. Stylistykę natomiast czerpie bezpośrednio z Giulii. Choć oczywiście wygląd Stelvio jest typowo włoski i na pewno nie konserwatywny, to można powiedzieć, że Alfa Romeo kopiuje filozofię Audi, które dba o to, aby wszystkie modele wyglądały podobnie. Sytuacja powtarza się też w środku. Choć deska rozdzielcza nie została po prostu przeniesiona z Giulii, to jest bardzo podobna. Standardowo w konsoli środkowej montowany będzie ekran dotykowy o przekątnej 6,5 cala, a opcjonalnie będzie on miał 8,8 cala.
Za napęd Alfy Romeo Stelvio będzie odpowiadać zestaw silników benzynowych i wysokoprężnych. W Polsce zapewne najpopularniejszą opcją będą jednostki o mocy około 200 KM, ale włoska marka już w dniu premiery modelu zaprezentowała też jego topową odmianę. Wersja Quadrifoglio Verde otrzymała ten sam silnik, który znalazł się w najszybszej Giulii – jest to podwójnie doładowane V6 o mocy 510 KM, które powstało na bazie konstrukcji Ferrari. Standardowo jednostka ta będzie połączona z 8-biegową skrzynią automatyczną i, w odróżnieniu od sedana, napędem na cztery koła.