Alfa Romeo chce konkurować z BMW. Zarzuci hatchbacki?
Dzisiaj Alfa Romeo w swojej ofercie ma jedynie dwa hatchbacki - Mito i Giuliettę. Już niedługo do gamy dołączy sportowy model 4C, który ma być powrotem do tradycji budowy lekkich sportowych samochodach. Jednak to najnowsze wiadomości podawane przez magazyn „Car” są sporą niespodzianką. Brytyjczycy twierdzą, że włoska marka całkowicie zmieni swoją strategię.
Od wielu lat ładnie wyglądające i nieźle jeżdżące hatchbacki były najważniejszymi modelami w ofercie Alfy Romeo. Siła tych modeli była na tyle duża, że włosi zdecydowali się wprowadzenie do oferty mniejszego modelu Mito, a z cennika zniknęły oba większe sedany (modele 159 i 166). Dziennikarze z brytyjskiego „Car” twierdzą, że już niedługo sytuacja się zmieni całkowicie. Zamiast przednionapędowych hatchbacków, Alfa Romeo ma oferować sedany z napędem na tylną oś.
Z jednej strony można się cieszyć, że Alfa Romeo będzie produkować ciekawsze samochody, które będą sprawiały więcej przyjemności z jazdy. Pasuje to do tradycji włoskiej marki. Z drugiej strony tak znacząca zmiana strategii jest ryzykowna. Alfie będzie trudno stać się drugim BMW. Jeśli ta decyzja Fiata się potwierdzi, to będzie potwierdzenie tego, że Włosi mają problem i nie są pewni co do przyszłości marki. Należy mieć nadzieję, że nie powtórzy się sytuacja jaka ma miejsce z Lancią, która też miała stać się bardziej luksusowa, a efekt jest zgoła inny.
Pierwszym nowym modelem Alfy Romeo ma być Giulia, czyli następczyni modelu 159 i konkurentka BMW serii 3. Według „Car” następnymi samochodem w ofercie ma być jeszcze większy sedan oraz SUV. Technicznie Alfa Romeo ma czerpać z Maserati. Oznacza to silniki V6 w droższych wersjach i ośmiobiegową przekładnię ZF.
Czy Fiatowi uda się z Alfy Romeo zrobić prawdziwą markę premium? Co w takiej sytuacji stanie się z Lancią? Odpowiedź na te pytania poznamy w ciągu najbliższych 5-7 lat. Wiadomo, że planem Sergio Marchionne, szefa włoskiego koncernu, jest zwiększenie produkcji Alfy ze 100 000 do 300 000 sztuk rocznie. Tylnonapędowe sedany mają pomóc w sprzedaży w USA.
sj, moto.wp.pl