Alfa Romeo 4C Spider - przedpremierowy pokaz w Genewie
Alfa Romeo 4C Spider - przedpremierowy pokaz w Genewie W Genewie odbył się przedpremierowy pokaz modelu 4C Spider, czyli kabrioletu bazującego na najnowszej sportowej Alfie.
Nowy model ma długość około 4 m i rozstaw osi nieprzekraczający 2,4 m. Nadwozie zaprojektowane przez Centrum Stylistyczne Alfa Romeo (Centro Stile) wyróżnia się ekskluzywnym, trójwarstwowym białym lakierem, który akcentuje wypukłości i misternie wymodelowane opływowe powierzchnie. Poszukiwanie nowych rozwiązań stylistycznych widać również w innowacyjnych reflektorach w obudowie z włókna węglowego oraz charakterystycznych obręczach kół ze stopów lekkich o zróżnicowanych wymiarach (18 cali z przodu i 19 cali z tyłu).
Wewnątrz uwagę zwraca włókno węglowe wykorzystane do wykonania przedziału kierowcy i pasażera. Ponadto, aby dodatkowo podkreślić wyjątkowość wersji Spider, projektanci Alfa Romeo starannie dobrali skórzaną tapicerkę.
W stosunku do wersji coupe model Spider jest nieco cięższy ze względu na wzmocnienia konstrukcji wymagane przez przepisy dotyczące bezpieczeństwa. Projektanci zadbali jednak o to, aby przyrost masy był jak najmniejszy, stosując pałąki wzmacniające, spojlery i ramę szyby przedniej z włókna węglowego. Alfa Romeo 4C Spider została również wyposażona w nowy, dwustopniowy centralny układ wydechowy z rurą wydechową wykończoną tytanem i włóknem węglowym firmy Akrapovic. Układ zawiera specjalny zawór, który po otwarciu poprawia osiągi i wydobywa drapieżne brzmienie silnika.
Pod maską pracuje turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1750 cm3 dostępna z automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem. Tandem zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 s i prędkość maksymalną 250 km/h.
Specjalnie dla kabrioletu Alfa Romeo 4C opracowano też system kontroli wraz ze sportowym zawieszeniem, układ hamulcowy z wentylowanymi tarczami, opony o zróżnicowanych wymiarach oraz bezpośredni mechaniczny układ kierowniczy. Całość uzupełnia znany z innych modeli włoskiego producenta system Alfa DNA, w którym - obok dostępnych do tej pory ustawień Dynamic, Natural oraz All Weather - dodano czwarty tryb: Race.
Produkcję modelu Spider zaplanowano na początek przyszłego roku.
Źródło: Mototarget
tb, moto.wp.pl