Alfa Romeo 4C i modele historyczne na Festival of Speed
Alfa Romeo bierze udział w imprezie Goodwood Festival of Speed. Na stoisku marki będzie można zobaczyć sportowy model 4C oraz pojazdy zabytkowe.
Poza prezentacją statyczną samochody przejadą trudnym technicznie, 2-kilometrowym odcinkiem Goodwood Hillclimb. Angielskie wydarzenie jest też okazją do uczczenia 50 urodzin Autodelty, działu Alfy Romeo zajmującego się przygotowaniem aut do startów w wyścigach, jak również 90-lecia "Quadifoglio Verde", legendarnego symbolu wyróżniającego sportowe samochody marki.
Alfa Romeo 4C czerpie inspiracje z przeszłości - w latach 30 i 40 nazwy 8C i 6C wyróżniały ośmio i sześciocylindowe "sportówki", uzyskując docelowy stosunek masy do mocy poniżej 4 kg/KM. Wyprodukowana w zakładzie Maserati Alfa Romeo wykorzystuje technologie i materiały znane ze świata motosportu, np. włókno węglowe, aluminium czy napęd na tylne koła. Pod maską pracuje benzynowa jednostka o pojemności 1 750 cm sześc.
Na stoisku marki wystawionych będzie 5 egzemplarzy należących do Muzeum Alfy Romeo. Pierwszy z nich to 8C 2900B special edition "Le Mans" z 1938 r. Podczas słynnego, 24-godzinnego wyścigu prowadzili go Biondetti i Sommer. Przez wiele okrążeń auto było w czołówce rywalizacji, jednakże ostatecznie nie ukończyło wyścigu z powodu awarii zaworów. Samochód był napędzany przez 8-cylindrowy silnik 2,9, generujący moc 220 KM i osiągający prędkość maksymalną 240 km/h.
Kolejnym eksponatem będzie Gran Premio Typ 159 "Alfetta" z 1951 r. Prowadzony przez Juana Manuela Fangio samochód zwyciężył Mistrzostwa Świata Formuły 1 w 1951 r. i różnił się od wcześniejszego modelu 158. 1,5-litrowy silnik ośmiocylindrowy o mocy 425 KM pozwalał na rozpędzenie się do 305 km/h. Na stoisku Alfy Romeo wystawiony będzie też model 2000 Sportiva z 1954 r., zaprojektowany przez Franco Scaglione, stylistę firmy Bertone. 2000 Sportiva wyposażona była w 4-cylindrowy motor 2,0 (138 KM).
Następnym samochodem, który będzie można podziwiać jest 33 Stradale prototyp z 1967 r. Pojazd jest uznawany za jeden z najpiękniejszych samochodów sportowych wszechczasów i posiada drzwi otwierane do góry oraz ramę ze stopu magnezu. Konstruktorzy wyposażyli auto w 2-litrową jednostkę generującą 230 KM. Innym eksponatem będzie 1750 GT Am z 1970 r., który startował w Europejskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych "Gran Turismo".
Ostatnim z wystawianych pojazdów jest 33 TT 12 z 1975 r., startujący w markowych Mistrzostwa Świata. Jego 12-cylindrowa jednostka 3,0 osiągała moc aż 500 KM. Prędkość maksymalna wynosiła 350 km/h.
Źródło: Alfa Romeo
ll/moto.wp.pl