Trwa ładowanie...
2 stycznia 2008, 13:53

Albert Gryszczuk i Michał Krawczyk - sylwetka

Albert Gryszczuk i Michał Krawczyk - sylwetkaŹródło: dakar.pl
djupp0a
djupp0a

Od lat jedna z najlepszych polskich załóg terenowych. Rozpoczynali od ciężkich rajdów przeprawowych, takich jak Mazurskie Wertepy czy Żelazna. W 2004 roku zwyciężyli w ekstremalnie trudnym Pucharze Kaszubi, startując Land Roverem 110.

W 2005 roku swoje zainteresowania skierowali na szybkościowe rajdy terenowe, w których rozpoczęli starty nowym autem - zbudowanym na bazie Land Rovera Tomcatem. Sukces przyszedł szybko - Gryszczuk z Krawczykiem zwyciężyli najdłuższy i najbardziej prestiżowy maraton w Europie: rajd Berlin-Wrocław 2005.

Kolejnym celem stał się "Dakar", do którego zawodnicy przygotowywali się m.in. startując w marcu 2006 w pustynnym rajdzie Tuareg Rallye w Maroko. Gryszczuk z Krawczykiem wygrali na nim aż pięć z ośmiu etapów, a w końcowej klasyfikacji uplasowali się na piątym miejscu.

W roku 2007 Albert Gryszczuk zadebiutował w rajdzie "Dakar", ale niestety nie w towarzystwie swojego etatowego pilota. Kilka miesięcy przed startem Michał Krawczyk doznał skomplikowanego złamania ręki, które na wiele miesięcy wykluczyło go z off-roadu. Jego zastępcą został doświadczony Jarosław Kazberuk, z którym Albert dotarł do mety "Dakaru" na 95. miejscu. Cel został osiągnięty - Polacy osiągnęli metę "Dakaru", jadąc własnoręcznie zbudowanym przez siebie samochodem!

djupp0a

Po "wylizaniu ran" z Afryki w czerwcu 2007 r. Albert ponownie stanął na starcie rajdu Berlin (de facto Drezno) - Wrocław. Miejsce powracającego do zdrowia Michała tym razem zajął szef mechaników polskiego teamu - Paweł Moliński. Polacy od startu jechali rewelacyjnie, plasując się na etapach w ścisłej czołówce i prowadząc w klasyfikacji generalnej. Ich ogromnym sukcesem była m.in. wygrana na najtrudniejszym, aż 460-kilometrowym etapie "Hannibal". Niestety w ostatnich dniach ich mocno już wysłużony Land Rover zaczął niedomagać. Albert z Pawłem nie poddali się jednak i po heroicznej walce, "resztkami" swej rajdówki wywalczyli doskonałą, czwartą lokatę.

Po powrocie do domu kolejnym celem Alberta i (zdrowego już) Michała stał się Dakar 2008, do którego samodzielnie przygotowali prototypowy model Land Rovera Discovery 3. Jego ostatnie testy odbyły się w listopadzie w Tunezji.

djupp0a
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
djupp0a
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj