Dojrzalszy, bardziej wyszukany, bardziej zaawansowany, bardziej dopracowany, lepiej wyposażony, ostro wystylizowany... Nowy Lancer Evolution ma jasną i ambitna misję: wykorzystać sportowe dziedzictwo Lancera i zatrzymać wiernych klientów „Evo”, jednocześnie otwierając się na szerszą grupę entuzjastów.
Bezpośrednio przed wprowadzeniem pojazdu na rynki europejskie przeprowadzono wewnętrzne badanie w grupie osób, które najwcześniej nabyły pojazd, analizujące zamiany samochodów w Wielkiej Brytanii, największym i najlepiej rozwiniętym rynkiem w regionie. Jego wyniki stanowią pierwszy zwiastun możliwości tego pojazdu.
Analiza oparta na 172 pojazdach sprzedanych przez 60 dealerów w Wielkiej Brytanii w kwietniu i maju 2008 przyniosła zadowalające wnioski dla Mitsubishi Motors. Wskaźniki przejęcia klienta (% osób, które po raz pierwszy kupiły Mitsubishi) na poziomie 70% dla samochodów wyposażonych w skrzynię biegów typu Twin Clutch-SST (TC-SST) i 40% dla pojazdów wyposażonych w manualnych skrzynię biegów wyglądają obiecująco.
Jak się spodziewano, wcześniejsi klienci Lancer Evolution przyjęli nowy samochód, głównie dzięki wersjom wyposażonym w manualne skrzynie biegów, w tym przeznaczonych wyłącznie na rynek brytyjski wariantach „FQ” o wyższych osiągach.
Równie ważne i znamienne, biorąc pod uwagę cele Lancera Evolution, jest pojawienie się grupy, która po raz pierwszy wybiera ten pojazd rezygnując z wysokiej jakości niemieckich marek (i pojedynczych egzotycznych włoskich) – zwłaszcza dla bardziej zaawansowanych modeli wyposażonych w skrzynię biegów TC-SST.
Wreszcie, grupa klientów Subaru, którzy licznie przechodzą do obozu Lancer Evolution, także wiele mówi o możliwościach nowego samochodu.
Poniżej przedstawiono współczynnik przejęcia klientów według podziału na marki wcześniej posiadanych przez nich pojazdów (liczby zaokrąglono):
- Samochody wyposażone w manualną skrzynię biegów:
o 20%: wysokiej jakości marki niemieckie
o 20%: Subaru
o 40%: wcześniejsze wersje Lancer Evolution
o 20%: inne marki