Abonament na samochód to rewolucja. Za Fiata 500 zapłacisz teraz jeszcze mniej

Jazda nowym samochodem kojarzy nam się ze sporym wydatkiem bądź kredytem czy leasingiem. Tymczasem od jakiegoś czasu Fiat oferuje zupełnie nowe rozwiązanie: abonament. Po ostatnich obniżkach auta z rodziny 500 stały się jeszcze bardziej przystępne.

Nowe sposoby finansowania stają się coraz popularniejsze
Źródło zdjęć: © WP.PL | Mariusz Zmysłowski
Michał Zieliński

Abonament to usługa, która łączy wszystko co najlepsze w dotychczasowych formach finansowania aut. Podobnie jak kredyt, jest dostępna zarówno dla osób fizycznych, jak i dla firm. Z kolei z leasingiem łączy ją ubezpieczenie w cenie i pełna obsługa serwisowa. Jedyne, czym musi przejmować się kierowca auta, to podstawowe koszty takie jak paliwo czy płyn do spryskiwaczy. Reszta zawarta jest w stałej, miesięcznej opłacie.

Wysokość stawki zależy od trzech elementów: rodzaju samochodu, długości trwania abonamentu oraz wpłaty własnej. Ta ostatnia może wynosić 0, 5, lub 10 proc., w zależności od preferencji kierowcy. Umowę można podpisać na 12 lub 23 miesiące, przez które obowiązuje limit kilometrów do 13 lub 25 tys. km. Po zakończeniu abonamentu możliwości są trzy. Można wybrać nowy samochód w ramach tego samego programu, odkupić użytkowany egzemplarz lub zrezygnować z usługi.

Brzmi to atrakcyjnie, ale wszystko i tak rozbija się o wysokość opłat. Za kultowego już Fiata 500 w wersji z klimatyzacją i radiem oraz benzynowym silnikiem 1,2 o mocy 69 KM przyjdzie płacić 599 zł miesięcznie w przypadku krótszego okresu bez wpłaty własnej. Jeśli zdecydujemy się na 23-miesięczny okres i wpłatę własną w wysokości 10 proc. ceny początkowej, opłata spadnie do 531 zł.

Fiat 500/500X/500L / fot. Mariusz Zmysłowski
© WP.PL | Mariusz Zmysłowski

Większy model – 500L POP z silnikiem 1,4 o mocy 95 KM – w pierwszym wariancie będzie kosztował 849 zł miesięcznie. Wybierając dłuższy okres i raz jeszcze decydując się na 10-procentową wpłatę własną, za rodzinne, stylowe auto przyjdzie nam zapłacić 664 zł każdego miesiąca. Opłaty za crossovera 500X w wersji z napędem na przednią oś i silnikiem 1,6 o mocy 110 KM wyniosą – odpowiednio – 1385 zł lub 1060 zł.

Oczywiście Fiat ciągle oferuje swoje samochody w tradycyjnej sprzedaży. Cennik aut z rodziny 500 otwiera trzydrzwiowy hatchback w wersji Young. Za samochód z 1,2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 69 KM wyposażony w komplet poduszek powietrznych, światła do jazdy dziennej i radio z USB i AUX przyjdzie nam zapłacić 38 900 zł.

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę