Trwa ładowanie...
12-03-2014 09:40

Abarth 695 biposto: wyścigowe auto na co dzień

Abarth 695 biposto: wyścigowe auto na co dzieńŹródło: zdjęcie producenta
d4ey0r9
d4ey0r9

Po raz pierwszy Abarth 695 został zaprezentowany podczas genewskiego Salonu Samochodowego w 1964 r. Dzięki pojemności skokowej wynoszącej 699,5 cm3 oraz maksymalnej mocy 30 KM, samochód ten osiągał maksymalną prędkość 130 km/h i był doceniany ze względu na elastyczność i wszechstronność, zarówno w mieście, jak i na trasach mieszanych. Pięćdziesiąt lat później Abarth ponownie wybiera Salon w Genewie, jako miejsce premiery nowego Abartha 695 biposto.

190 KM mocy i 997 kg wagi sprawia, że 695 biposto (wersja dwuosobowa) oferuje najlepszy w tej klasie stosunek masy do mocy (5,2 kg/KM) oraz najlepsze przyspieszenie (0-100 km/h w 5,9 s). Efekt końcowy - to najmocniejszy Abarth 500, jaki kiedykolwiek powstał, a jego prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Nowa skrzynia biegów skraca czas potrzebny na zmianę biegów w górę, umożliwiając najbardziej doświadczonym kierowcom włączanie kolejnych przełożeń bez użycia sprzęgła. Interfejs kierowcy to prawdziwy majstersztyk: konsola w całości wykonana z aluminium z selektorem biegów działającym w schemacie litery H, warta prawdziwego supersamochodu.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

„Niedziela na torze, a poniedziałek w biurze". Oto hasło, które stanowi podsumowanie filozofii Carlo Abartha: dawać każdemu możliwość realizacji jego pasji każdego dnia, sprawiać, że zwykłe rzeczy stają się niezwykłe oraz sprawiać, żeby normalni ludzie mogli codziennie poczuć się jak wyścigowi kierowcy. Dziś nowy Abarth 695 biposto stanowi połączenie samochodu drogowego i wyścigowego, reprezentuje tradycję wyścigów w samochodzie stworzonym do codziennego użytku. Z toru do biura i odwrotnie - choć wyprawa do pracy na pewno nie będzie szczególnie komfortowa.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Decyzja o zastosowaniu części inspirowanych wyścigami w samochodzie drogowym oznacza, że Abarth 695 biposto jest najbardziej ekstremalną 500-ką, jaka kiedykolwiek powstała. Świadczy o tym przednia chłodnica powietrza doładowanego, układ wydechowy Akrapovic, regulowane amortyzatory Extreme Shox, cyfrowy rejestrator danych MXL, siedzenia Abarth Corsa firmy Sabelt z 4-punktowymi pasami bezpieczeństwa, układ hamulcowy Brembo, lżejsze, 18-calowe obręcze kół OZ oraz tylny, tytanowy pałąk bezpieczeństwa firmy Poggipolini.

d4ey0r9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4ey0r9
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj