Trwa ładowanie...
24-02-2010 13:53

911 GT3 R Hybrid

911 GT3 R HybridŹródło: zdjęcie producenta
d4jdngl
d4jdngl

*Dokładnie 110 lat po tym, jak Ferdinand Porsche skonstruował pierwszy pojazd z napędem hybrydowym - Lohner Porsche Semper Visus - niemiecki producent supersamochodów powraca do tej koncepcji w aucie wyścigowym GT, powstałym na bazie elementów fabrycznych. *

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Podczas Genewskiego Salonu Samochodowego, 4 marca, swoją premierę będzie miało Porsche 911 GT3 R z napędem hybrydowym. W ten sposób Porsche otwiera nowy rozdział w trwającej 45 lat i ukoronowanej ponad 20 tys. zwycięstw historii Porsche 911 jako samochodu wyścigowego.

Nowoczesny system hybrydowy został opracowany specjalnie do zastosowania w samochodzie przeznaczonym do jazdy po torze - pod względem konstrukcji i użytych podzespołów wyraźnie różni się od konwencjonalnych napędów tego typu. Dwa silniki elektryczne o mocy 60 kW każdy napędzają przednią oś auta, uzupełniając moc 480-konnej, sześciocylindrowej jednostki typu bokser o pojemności czterech litrów, umieszczonej z tyłu auta.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Zamiast baterii stosowanych w samochodach hybrydowych przeznaczonych do ruchu po drogach publicznych, energię dla silników elektrycznych dostarcza zamachowy zasobnik energii, umieszczony we wnętrzu, obok kierowcy.

d4jdngl

Zasobnik zamachowy jest ładowany przy hamowaniu, gdy oba silniki elektryczne na przedniej osi zmieniają swoją funkcję i pracują jako prądnice. Z naładowanego zasobnika auto w razie potrzeby (np.: podczas przyspieszania, przy wyjściu z zakrętu lub w trakcie wyprzedzania) może pobrać energię. Koło zamachowe w trybie prądnicy jest wtedy hamowane elektromagnetycznie i dostarcza nawet 120 kW mocy dla obu silników elektrycznych na przedniej osi.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Ta dodatkowa moc jest do dyspozycji kierowcy po każdym procesie ładowania przez okres od sześciu do ośmiu sekund.

Dodatkową zaletą napędu hybrydowego jest zmniejszenie zużycia paliwa w niektórych warunkach, przez co zwiększa się efektywność auta - Porsche 911 GT3 R Hybrid jest lżejszy (dzięki lżejszemu zbiornikowi paliwa) i rzadziej musi zjeżdżać do boksu.

911 GT3 R Hybrid, po swojej premierze w Genewie, będzie testowane podczas zawodów na długim dystansie na torze Nürburgring.

Oprac. Michał Zwara

d4jdngl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jdngl
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj