7G-TRONIC: siedmiobiegowy automat dla aut osobowych
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/gif/1126/merc-7biegow-01.gif',586,266) ) |
| --- | Pierwsza seryjnie produkowana, siedmiobiegowa, automatyczna skrzynia biegów dla samochodów osobowych będzie od jesieni tego roku montowana w pięciu modelach Mercedesa z ośmiocylindrowymi silnikami.
Nowa, siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC zastąpi dotychczas stosowaną pięciobiegową automatyczną przekładnię w modelach :E 500, S 430, S 500, CL 500 oraz SL 500. W zależności od modelu samochodu, nowo zaprojektowana przekładnia siedmiobiegowa obniża zużycie paliwa nawet o 0,6 litra na 100 kilometrów, poprawia przyspieszenie od zera do 100 km/godz. o maksymalnie 0,3 sekundy i umożliwia wyraźne zwiększenie przyspieszenia wtórnego z 60 na 120 km/godz. Jednocześnie przełączanie biegów odbywa się bardziej płynnie.
W razie potrzeby szybkiego przełączenia biegów w dół („kick-down”) nie ma już konieczności kolejnego przechodzenia przez wszystkie następujące po sobie biegi. Sterowanie w nowym systemie 7G-TRONIC przeskakuje poszczególne stopnie i na przykład przełącza z siódmego biegu bezpośrednio na piąty, a następnie dalej na trzeci. Dzięki temu, w zależności od sytuacji podczas jazdy, aby przy szybkim przełączeniu biegów w dół („kick-down”) samochód zdecydowanie przyspieszył, potrzebne są zaledwie dwa przełączenia, zamiast dotychczasowych czterech. Skrzynia biegów 7G-TRONIC jest niewiele większa i cięższa od dotychczasowej automatycznej skrzyni pięciobiegowej, stosowanej w samochodach osobowych Mercedes-Benz. Przyczynia się do tego przede wszystkim wykonana z lekkiego materiału – magnezu - obudowa przekładni.