7 biegów w VW Golfie!
Coraz bardziej zaawansowane rozwiązania techniczne trafiają do miejskich samochodów. Wkrótce Volkswagen zastosuje 7-biegową wersję przekładni DSG w modelu Golf hatchback.
Nowa przekładnia jest lżejsza i bardziej kompaktowa od obecnie stosowanej, dwusprzęgłowej skrzyni DSG. Dodatkowy bieg pozwoli obniżyć zużycie paliwa oraz przyczyni się do skrócenia czasu przyspieszenia od 0 do 100 km/h.
W momencie debiutu rynkowego w lutym przyszłego roku, nowa przekładnia będzie montowana w modelach z silnikiem 1.4 TSI. Producent obiecuje również, iż przyczyni się ona do obniżenia emisji CO2 do atmosfery.
W Wielkiej Brytanii 5-drzwiowy VW Golf TSI z 7-biegową przekładnią DSG będzie kosztował 15 982 funty, czyli o 1330 funtów więcej od wersji z manualną skrzynią biegów.
DSG, to skrót od Doppelkupplungsgetriebe, który oznacza, iż w jednej skrzyni zawarto dwa sprzęgła i dwa wały napędowe połączone sterownikiem Mechatronik. Perfekcyjne zestawienie mechaniki i elektroniki, sprawia, iż w momencie włączenia np. 1 biegu, 2 już „czeka” w stanie gotowości w drugim sprzęgle.
W momencie idealnym do zmiany przełożeń, otwiera się sprzęgło niższego przełożenia przy jednoczesnym zamknięciu sprzęgła wyższego przełożenia. Efekt: szybkie, w pełni komfortowe przełączanie w 40 milisekund, bez oczekiwania na nadwyżkę momentu obrotowego, tak jak w przypadku klasycznych przekładni automatycznych.
Źródło: What Car?, VW, informacja Moto Target