Trwa ładowanie...
d445rll
06-02-2007 11:46

55. Rajd Szwecji startuje w piątek

d445rll
d445rll

W piątek 9 lutego rozpoczyna się 55. Rajd Szwecji, druga tegoroczna eliminacja mistrzostw świata. W pierwszej, rozegranym w styczniu Rajdzie Monte Carlo, triumfował obrońca tytułu mistrza świata Francuz Sebastien Loeb (Citroen C4 WRC).

Trasa tegorocznego rajdu ma w sumie 1389,1 km, w tym 341,2 km odcinków specjalnych. Załogi będą miały do przejechania dwadzieścia odcinków specjalnych - 8 pierwszego dnia rajdu, siedem drugiego dnia - w sobotę 10 lutego i pięć kończących imprezę - w niedzielę 11 lutego.

W historii Rajdu Szwecji tylko raz triumfował kierowca spoza Skandynawii. W 2004 roku hegemonię Skandynawów przełamał Loeb, który w tym samym roku wywalczył swój pierwszy tytuł rajdowego mistrza świata.

W ubiegłym roku zwyciężył Fin Marcus Groenholm (Ford Focus WRC). Drugie miejsce zajął Sebastien Loeb jadący Citroenem Xsarą WRC w barwach prywatnego belgijskiego zespołu Kronos, a na trzeciej pozycji uplasował się Szwed Deniel Carlsson (Mitsubishi Lancer).

d445rll

Organizatorzy rajdu poinformowali, że w najbliższych dniach w rejonie Karlstad panowała będzie zimowa aura, w nocy temperatura powietrza spadnie poniżej minus 10 stopni Celsjusza. Zapowiadane są obfite opady śniegu. To będą wymarzone warunki dla zawodników ze Skandynawii.

W Szwecji mistrz świata Sebastien Loeb po raz drugi w karierze wystartuje nowym Citroenem C4 WRC. W Rajdzie Monte Carlo nowy model Citroena spisywał się bez zarzutu, jednak rajd w tym roku nie był rozgrywany w ekstremalnie trudnych, zimowych warunkach.

"Rajd Szwecji to jedna z najtrudniejszych imprez w sezonie. Kiedy oesy pokrywa ładna, równa warstwa lodu, w którą wbijają się kolce, wówczas jest idealnie - uważa Loeb. - Jeżeli na dodatek otaczają drogę śnieżne bandy i świeci słońce, jest OK. Gdy jednak lód przykrywa warstwa śniegu, wszystko się znacznie komplikuje. Tworzą się koleiny, kolce zakleja świeży śnieg i trudno jest szybko jechać. Najgorzej jest, gdy przychodzi ocieplenie. Nie ma wtedy śnieżnych band, o które można się podeprzeć, wszystko się topi i w końcu jedziemy na szutrze. W takim przypadku nie lubię tego rajdu".

"Bardzo liczę na zwycięstwo, choć zdaję sobie sprawę, że samochód, którym będę dysponował (Ford Focus model 2006 - przyp.) technicznie ustępuje Citroenowi. Nowy model Focusa będziemy mieli do dyspozycji najwcześniej pod koniec marca" - powiedział Groenholm po wtorkowych treningach. Klasyfikacja generalna MŚ (po 1 z 16 eliminacji):

d445rll
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d445rll
Więcej tematów