"500-tysięczna pięćsetka" - Stworzyli ją internauci
Ten wyjątkowy egzemplarz Fiata 500 o nazwie Milsesima został stworzony przez społeczność internetową. Debiutujący w Paryżu 500-tysięczny Fiat 500 to wyjątkowa edycja specjalna poświęcona modelowi, który w kwietniu bieżącego roku osiągnął liczbę 500 000 wyprodukowanych egzemplarzy w zaledwie 31 miesięcy od wprowadzenia na rynek. Nadwozie tego unikalnego egzemplarza jest całkowicie pokryte 1500 zdjęciami z twarzami właścicieli i miłośników Fiata 500.
Aby zarezerwować miejsce na karoserii tej wyjątkowej „500-ki", chętni musieli wejść na stronę internetową www.fiat500.com i użyć specjalnej aplikacji przedstawiającej plan nadwozia Fiata 500. W kilka minut można było zarezerwować on-line fragment dostępnej jeszcze powierzchni na samochodzie, wysyłając swoje zdjęcie. 70% miejsca przeznaczono dla posiadaczy Fiata 500. Dodatkowo można było załączyć własny komentarz dotyczący projektu lub link odsyłający bezpośrednio do osobistego konta użytkowników na Facebooku. Po zakończeniu fazy rezerwacji „500-tysięczna pięćsetka" w trzy tygodnie została przygotowana, aby obecnie uczestniczyć w licznych imprezach i wystawach.
„Millesima" nie jest pierwszym samochodem Fiata w którego projektowanie zaangażowali się potencjalni klienci. 3 maja 2006 roku Fiat zaangażował tysiące miłośników marki z całego świata, którzy poprzez międzynarodową platformę internetową "500 wants you" mogli wyrazić swoje sugestie na temat projektu nowego samochodu.
Na ile tylko było to możliwe projektanci Fiat Automobiles kierowali się pomysłami internautów, tworząc jedyne w swoim rodzaju auto stworzone przez jego przyszłych użytkowników. Dzisiaj strona www.fiat500.com to społeczność licząca ponad 120 000 aktywnych użytkowników z 206 różnych krajów, którzy uczestniczą w ponad 30 projektach on-line. Do tej pory stronę tą odwiedziło prawie 240 milionów internautów.
Obok akcji „500-tysięcznej pięćsetki" uruchomiono tam ostatnio projekt o nazwie „C - Mystery" - pierwszą multimedialną grę stworzoną z okazji wprowadzenia nowej edycji auta oraz „500 words" - specjalne narzędzie zarządzania obrazami i prezentacjami video. Oprócz tego na platformie znajduje się teraz więcej informacji na temat Fiata 500 i 500C. Jest też narzędzie „My 500C", które pozwala użytkownikom dodać profil nowego Fiata do swojego konta Facebooku, a dla miłośników nowinek technologicznych wprowadzono nowe darmowe oprogramowanie do iPoda i iPhone'a "Be Open", dedykowane specjalnie dla nowego modelu 500C.