50 w Europie - Corvette ZR1
W zakładach Bowling Green rozpoczęto produkcję modelu ZR1. W bieżącym roku na rynek europejski trafi tylko 50 egzemplarzy tej „najszybszej Corvette". Wraz uruchomieniem produkcji, ujawnione zostały oficjalne osiągi Corvette ZR1 i są one naprawdę imponujące.
Przyspieszenie:
0-100 km/h - 3,4 s
0-160 km/h - 7,0 s
400 metrów ze startu zatrzymanego - 11,3 s przy prędkości 211 km/h.
Prędkość maksymalna Corvette ZR1 wynosi 330 km/h i stawia ją w rzędzie światowych super-samochodów o porównywalnych osiągach. Jednak żaden z tych innych super-samochodów nie dorównuje stosunkowi osiągów do zainwestowanych pieniędzy.
"ZR1 to niewiarygodna maszyna, pod każdym względem" mówi Ed Peper wicedyrektor marki Corvette. „Po prostu, żaden samochód na świecie nie ma lepszych osiągnięć biorąc pod uwagę osiągi, cenę oraz zużycie paliwa".
Corvette ZR1 osiąga prędkość od 0 do 100 km/h o 0,3 sekundy szybciej niż poprzednio najszybsza Corvette 06 z silnikiem o mocy 512 KM. Podobnie osiąga ona prędkość od 0 do 160 km/h o prawie sekundę szybciej: 7,0 sekund w porównaniu z 7,9 sekund modelu Z06. Jej osiągi są porównywalne lub lepsze od wielu super-samochodów znacznie wyższej kategorii cenowej.
_ Korzystny stosunek mocy do ciężaru daje ZR1 przewagę w rywalizacji oraz osiągach, która trzeba wypróbować, aby móc w pełni ją docenić _, mówi Tom Wallace, główny inżynier Corvette. _ Oczywiście na torze wyścigowym kierowcy samochodów konkurencji mogą ocenić ZR1 w całkowicie odmienny sposób _.
Zakład produkcyjny oraz tor wyścigowy nie są jednymi miejscami, gdzie model ZR1 (znany także jako Błękitny Diabeł) bije swych rywali w dziedzinie super-samochodów - pokonuje je także na stacjach benzynowych. Według oficjalnych danych ZR1 zużywa 16,8 l/100 km paliwa w cyklu miejskim, a 11,7 l/100 km przy jeździe po autostradzie, pokonując tym samym takich rywali, jak np. Ferrari 599 GTB Fiorano (24,1 l cykl miejski, 15,7 l autostrada), Lamborghini Murcielago (odpowiednio 24,9 l oraz 18,1 l), a także Aston Martin V8 Vantage (19,6 l miasto / 12,4 l autostrada). Może również konkurować z Dodge Viperem (18,1 l miasto / 10,7 l autostrada) oraz Porsche 911 GT2 (15,7 l miasto / 10,7 l autostrada).
Nowy, kompaktowy silnik LS9 o pojemności 6,2 l, z turbodoładowaniem, daje ZR1 te możliwości osiągu. Wytrzymały, o lekkiej konstrukcji układ tłokowo-korbowy zapewnia wysokie obroty silnika, podczas gdy nowa sprężarka szóstej generacji pomaga silnikowi LS9 uzyskać dużą moc oraz wysoki moment w całym zakresie obrotów. Silnik ten jest ręcznie składany w GM's Performance Build Center, w Wixom, w stanie Michigan.
Oprócz silnika LS9, ZR1 jest technologiczną potęgą, zaprojektowaną z lekkich i unikalnych komponentów, które wzmacniają jego osiągi wraz z uczuciem zaufania zarówno podczas jazdy na autostradzie, jak i na zwykłej drodze.
Od czasu rozpoczęcia produkcji, zapotrzebowanie ze strony klientów na całym świecie na to auto, określone już jako Mega Bestia, jest ogromne. Już w tym roku około 50 samochodów będzie dostępnych w Europie.
ZR1 dostępny będzie wraz z dodatkami opartymi na modelu Z06. Wnętrze zawiera regulowane elektrycznie, podgrzewane i wykończone skórą sportowe siedzenia, boczne poduszki powietrzne, wysokiej jakości system audio firmy Bose, system nawigacji satelitarnej, łącze Bluetooth, regulowaną elektrycznie kolumnę kierownicy, wykończone skórą wnętrze w czterech kolorach oraz wiele innych.
Szczegółowe ceny podane zostaną po wprowadzeniu auta na rynek europejski, co ma nastąpić jesienią tego roku.
Źródło: Mototarget, General Motors