50-ta rocznica pierwszego modelu SEATa
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1359/seat-rocznica50-01.jpg',600,326) ) |
| --- | SEAT świętuje właśnie 50-tą rocznicę wyprodukowania pierwszego egzemplarza Seata - modelu 1400, który zjechał z taśmy montażowej fabryki w listopadzie 1953r.
SEAT 1400 został wprowadzony na rynek 3 lata po tym jak 9 maja 1950 roku założono firmę SEAT oraz 5 miesięcy po otwarciu w Zona Franca jej siedziby. Model 1400 był stosunkowo nowoczesny i wygodny, jak na swoje czasy. Miał silnik o mocy 44 KM, która pozwalała pędzić z prędkością 120 km/h. Stylistyka tego czterodrzwiowego auta nawiązywała do wzorców amerykańskich. W sumie do roku 1964 wyprodukowano ponad 98 tys egzemplarzy Seata 1400.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1359/seat-rocznica50-02.jpg',600,366) ) |
| --- | W momencie pojawienia się na rynku modelu 1400, fabryka SEAT-a zatrudniała ponad 900 pracowników, którzy dziennie produkowali 5 samochodów. Obecnie w całej firmie pracuje 14,300 osób, włączając pracowników skupionych w Centrum Technicznym SEAT-a, a produkcja dzienna Fabryki Martorell sięga poziomu ponad 2000 aut. Od 1953 roku do tej pory SEAT wyprodukował ponad 14,000 milionów samochodów sprzedając je na całym świecie, w międzyczasie produkcja została przesunięta z Zona Franca do Martorell, gdzie skupia się obecnie jej większa część.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1359/seat-rocznica50-03.jpg',600,402) ) |
| --- | Obecna kondycja marki Seat wynika w dużym stopniu z uczestnictwa tej marki w grupie kapitałowej Volkswagena. Korzystając ze zdobyczy technologicznych wypracowanych przez najsilniejsze marki grupy (Volkswagen,Audi)
Seat kreuje się ma markę samochodów dynamicznych, śmiałych stylistycznie, które mają wzbudzać pożądanie i zachwyt kierowców. Strategie tę określa hasło marki, które nawet w swym hiszpańskim brzmieniu zrozumiałe jest dla większości klientów: „SEAT auto emocion”.
Szefostwo koncernu zapewnia, że przyszłość marki najlepiej obrazuje model Seat Altea. Ma on, obok świetnie sprzedającej się Ibizy i Leona stanowić o sile marki Seat w najbliższych latach.