50 najlepiej sprzedawanych modeli w Polsce
Pomimo słabości polskiego rynku, ograniczonych możliwości finansowych, oferta polskich producentów i dystrybutorów samochodów osobowych była bardzo szeroka. Nie ograniczała się ona tylko do modeli tańszych. Na listach cenowych producentów można było znaleźć również modele ze zdecydowanie najwyższej półki.
Polska oferta 2007 obejmowała 43 marki, 326 modeli ( w tym również ich nowe wersje po face liftingu) oraz 9 067 różnego rodzaju konfiguracji. Oferowane samochody mogły być napędzane jednym z 603 silników, wśród których 422 to silniki zasilane benzyną (w tym także LPG) oraz 181 silników zasilanych olejem napędowym. Oferta obejmowała także 5 różnych konfiguracji napędów hybrydowych. Wśród oferowanych 9 różnych typów nadwozia znajdowały się: kabriolety (w tym cabrio-coupe, roadster, targa), coupe, hatchbacki, sedany, kombi, kombi-vany, MPV, SUV'y oraz minibusy.
Najtańszym z oferowanych modeli był Fiat Seicento, którego najniższa cena (bez uwzględnienia promocji) wynosiła 23 800 zł. Najdroższym z oferowanych modeli był Maybach 62 w cenie 1 813 896 zł.
Najczęściej wybieranym przez klientów silnikiem był silnik wysokoprężny o pojemności 1.9 litra i mocy 105 KM (Volkswagen Group). Sprzedaż samochodów wyposażonych w ten silnik wyniosła niemal 12 tys. sztuk. Najczęściej wybieranym silnikiem benzynowym był silnik o pojemności 1.4 litra i mocy 77 KM (Fiat Auto). Sprzedaż samochodów wyposażonych w ten silnik była o ponad 27% niższa i wyniosła 8 697 sztuk.
Sprzedaż samochodów znajdujacych się na liście TOP 50 stanowi niemal 75% całości sprzedaży samochodów osobowych w Polsce w roku 2007. Listę otwiera Skoda Fabia ze sprzedażą na poziomie 17 tysięcy sztuk. Na pięćdziesiątej pozycji zaklasyfikowana została Honda Accord ze sprzedażą w ilości 1 714 sztuk.
Najwięcej, bo aż pięciu reprezentantów w rankingu, posiada Toyota. Po cztery należą do Forda, Fiata, Hondy, Opla, Renault, Peugeota i Volkswagena. Należy pokreślić, że w czołowej 50-tce rynku, nie znalazł się żaden reprezentant luksusowych marek, takich jak Audi, BMW, czy Mercedes.
W zestawieniu nie znalazł się również żaden model klasyfikowany w klasie wyższej. W 30'tce znalazło się jednak pięć modeli klasy średniej - Volkswagen Passat (7), Toyota Avensis (17), Ford Mondeo (21), Opel Vectra (22) i Peugeot 407 (30). Należy dodać, że ich popularność kształtuje w dużym stopniu zaufanie przedsiębiorców, stanowiących w ich przypadku ponad 60 procent odbiorów. W przypadku Mondeo i Passata, firmy kupiły ponad 70% egzemplarzy, a w przypadku Vectry ponad 80%.
Coraz większa popularność SUV-ów widoczna jest także na liście TOP50. Toyota RAV 4 (24), Suzuki Grand Vitara (34), Honda CRV (36) oraz Nissan Qashqai (39) to najpopularniejsze modele tej klasy. Ich łączna sprzedaż to aż 9 125 sztuk. Być może już niedługo dołączą do nich kolejni reprezentanci, m.in. Volkswagen Tiguan.
Najpopularniejszymi segmentami w zestawieniu są samochody klasy kompatkowej (19 modeli) i samochody małe (15 modeli).