407 Coupé Prologue
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8327/407-prologue-02.jpg',600,403) ) |
| --- | Niezależnie od nagród, wyników sprzedaży i rynkowej koniunktury, pojawiają się w motoryzacji auta wyznaczające pewien styl; urzeczywistniające marzenia raczej, niż wyobrażenia kierowców o samochodach. Takim właśnie autem ma być wersja coupe modelu 407 – zapowiadana przez studyjny 407 Coupé Prologu. Niewiele odbiegające od wersji studyjnej auto trafi do dealerów już na początku przyszłego roku.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8327/407-prologue-03.jpg',600,363) ) |
| --- | O ile Peugeota 406 Coupé zaprojektowało studio Pininfarina, o tyle następujący po nim model 407 Coupé powstał już w Peugeot Style Centre. Świadczyć to może o rosnącym znaczeniu takich niszowych projektów dla marki Peugeot, a także zacieraniu się różnic pomiędzy konserwatywnie rozgraniczanymi autami popularnymi i ekskluzywnymi. Obie kategorie wyglądać mają dziś niemal równie efektownie, o czym przekonuje przecież seryjna 407-ka, którą nikt nie postrzega chyba jako banalny, wielkoseryjny model. 407 Coupé stanowi harmonijne rozwinięcie koncepcji 407-ki, więc nic dziwnego, że zrealizowali je projektanci z Peugeot Style Centre.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8327/407-prologue-05.jpg',600,399) ) |
| --- | Ten silny związek 407 Coupé z bazową 407-ką dostrzec można choćby w wyglądzie zewnętrznym. Można tu zauważyć ciekawe przenikanie się stylistyki obu modeli. O ile wcześniej to właśnie było rozpoznawalne po zintegrowanym z przednim zderzakiem, olbrzymim wlocie powietrza, o tyle teraz cecha ta stała się wyróżnikiem wszystkich 407-ek w gamie aut klasy średniej. Z przodu więc odpadł jeden element, który różnicował oba modele. Z tyłu spojler nie odcina się od bryły tak drastycznie, by oba auta nie mogły być mylone. Najważniejsza różnica, to oczywiście tylko dwoje drzwi i lekko opadający dach. Zmiana ta w porównaniu z bazową 407-ką zdaje się być zupełnie nie wymuszona. …Widać, że 407-kę projektowano od razu z myślą o wersji sedan, kombi i coupe.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8327/407-prologue-04.jpg',600,358) ) |
| --- | Pokazywany w Genewie model 407 Coupé Prologu napędzać będzie „widlasta szóstka” HDi o mocy ponad 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 440 Nm. Ta chluba wspólnej spółki silnikowej Forda i PSA Peugeot Citroen montowana będzie m.in. w Citroenie C6. Silnik współpracować będzie z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów o selektywnym trybie pracy.