Trwa ładowanie...
3 października 2013, 14:56

40 lat obecności Mitsubishi w Europie

40 lat obecności Mitsubishi w EuropieŹródło: zdjęcie producenta
d2zppf6
d2zppf6

W październiku Mitsubishi rozpocznie obchody 40-lecia nieprzerwanej obecności na rynku europejskim. Oficjalna prezentacja marki odbyła się podczas Londyńskiego Salonu Samochodowego w 1974 r.

Mimo, że nieliczne pojazdy Mitsubishi można było spotkać na drogach kilku państw Starego Kontynentu (od 1956 r. Hiszpania, od 1963 r. Grecja), decyzja o oficjalnym eksporcie produktów firmy do Europy została podjęta w wyniku porozumienia zawartego w lutym 1970 r. pomiędzy Mitsubishi Heavy Industries oraz Chrysler Corporation, na mocy którego MHI wydzieliło istniejący już dział samochodowy i połączyło siły z firmą Chrysler, tworząc Mitsubishi Motors Corporation.

W maju 1971 r. podpisano kolejną umowę pomiędzy MMC oraz Chrysler International, która umożliwiała dystrybucję pojazdów marki Mitsubishi poprzez globalną sieć sprzedaży Chrysler International. Porozumienie nie obejmowało terytorium Japonii, USA oraz Kanady. Z własnej inicjatywy we wrześniu 1971 r. MMC otrzymało status spółki joint venture, w której MHI i Chrysler Corporation posiadały odpowiednio 85 i 15 proc. udziałów.

Postanowienia umowy znacznie ograniczały jednak liczbę pojazdów Mitsubishi sprzedawanych w Europie (łącznie 4 861 sztuk w latach 1971 - 1975). W tym samym okresie wyniki sprzedaży japońskich producentów na Starym Kontynencie poszybowały w górę, od 16 458 sztuk w 1965 r. do 126 275 sztuk 1970 r. i 528 486 sztuk w 1975 r. Wreszcie, w 1974 r. MMC i Chrysler International doszły do porozumienia w sprawie rozwoju działań marketingowo-sprzedażowych MMC na terenie Europy.

d2zppf6
(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Od tamtej chwili prawa dystrybucyjne były przyznawane niezależnym spółkom, najpierw w Belgii i Luksemburgu (sierpień 1974 r.), a kilka tygodni później w Holandii oraz Wielkiej Brytanii, czyli kraju, w którym Mitsubishi Motors oficjalnie zadebiutowało w Europie podczas londyńskiego salonu w 1974 r. Podczas imprezy zaprezentowano modele Lancer i Galant, które w 1975 r. zostały wprowadzone do sprzedaży na czterech wymienionych rynkach. Inne kraje stanęły otworem później - Niemcy w 1977 r. za sprawą otwarcia rynku natomiast Francja w 1978 r. na mocy postanowień o ograniczonej sprzedaży. Gdy w sierpniu 1982 r. umowa z Chrysler International dobiegła końca, MMC posiadało już pierwsze biuro w Rotterdamie, które później przekształcono w firmę Mitsubishi Motors Europe B.V., mającą po dziś dzień siedzibę w Holandii.

Przez 40 lat Mitsubishi zanotowało w Europie znaczny wzrost sprzedaży - od skromnej w 1975 r. do wyniku 92 411 sztuk zanotowanego w ubiegłym roku finansowym (bez Rosji, Ukrainy i Kazachstanu. Trzy największe rynki zbytu to Niemcy (22 138 sztuk), Wielka Brytania (12 349 sztuk) oraz Norwegia (5 697 sztuk), jednak najwyższy wynik zanotowano w Rosji (80 000 sztuk), gdzie MMC oraz jej lokalny partner byli obecni jako jeden z nielicznych koncernów zachodnich już od sierpnia 1991 r. Dobra sprzedaż zaowocowała utworzeniem niezależnego regionu zbytu.

d2zppf6

Przez 40 lat MMC prowadził też w Europie produkcję. Najpierw w fabryce NedCar (1995-2012) a następnie w Rosji jako PCMA Rus, wspólnie z PSA Peugeot Citroen (uruchomienie produkcji w kwietniu 2010 r.). Innym przykładem działań na Starym Kontynencie są prace projektowe (1989-2009) oraz rozwojowo-badawcze (od 1989 r.).

Źródło: Mitsubishi

ll/moto.wp.pl

d2zppf6
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2zppf6
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.