Trwa ładowanie...
ducen55
19-11-2014 17:57

300-konny Golf R Variant debiutuje w Los Angeles

ducen55
ducen55

Podczas Los Angeles Autoshow światową premierę ma Volkswagen Golf R Variant. Jest to pierwszy w historii Golfa R egzemplarz z nadwoziem kombi.

Na zewnątrz aż do słupków B pojazd wygląda tak samo, jak wersja hatchback. Począwszy od tylnych drzwi odpowiednie modyfikacje tworzą kształty charakterystyczne tylko dla Golfa R Variant. Z tyłu różni się on od pozostałych Variantów nowym zderzakiem w stylistyce R, czarnym i błyszczącym dyfuzorem, czterema chromowanymi końcówkami układu wydechowego, tzw. "aeroflaps" w słupkach D, ciemnoczerwonymi światłami tylnymi i diodowym oświetleniem tablicy rejestracyjnej. Z przodu samochód ten można poznać po specjalnym zderzaku z dużymi wlotami powietrza, osłonie chłodnicy z logo R oraz biksenonowych reflektorach ze zintegrowanymi światłami dziennymi. Z boku charakterystyczne są osłony progów w kolorze nadwozia, logo R na przednich błotnikach i obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze matowego chromu. Okna zostały obramowane czarnymi listwami, zamontowano też 18-calowe felgi ze stopu metali lekkich oraz czarne zaciski hamulców.

We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele obszyte tkaniną i Alcantarą ze szwami ozdobnymi, błękitne oświetlenie Ambient, automatyczną klimatyzację i radio z odtwarzaczem CD. Deskę rozdzielczą i poszycie w drzwiach zdobią aplikacje dekoracyjne Ambient, a pedały i podparcie lewej stopy nakładki w kolorze stali nierdzewnej. Modyfikacje wprowadzono do wskaźników i menu startowego ekranu dotykowego - podświetlone na niebiesko wskazówki obrotomierza i prędkościomierza po włączeniu zapłonu przesuwają się całkowicie w prawo. Ponadto wskazówki zegarów zostają podświetlone na niebiesko już w momencie otwierania drzwi kierowcy a na ekranie pojawia się animowane logo R. Opcjonalnie dostępny jest pakiet "Skóra Nappa Carbon", oferujący zewnętrzne i wewnętrzne boki siedzeń i zagłówki pokryte ciemną wersją tego materiału. Tylne siedzenia zostały dopasowane optycznie do wyglądu przednich foteli. Kierowca i pasażerowie będą mieli do dyspozycji 605-litrowy bagażnik, który po złożeniu tylnych foteli ma pojemność 1 620 l.

(fot. Zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. Zdjęcie producenta)

Golf R Variant napędzany jest udoskonalonym czterocylindrowcem serii EA888. Jednostka rozwija 300 KM mocy (5 500 - 6 200 obr./min.) oraz 380 Nm momentu obrotowego (1 800 - 5 500 Nm). Silnik charakteryzuje się takimi rozwiązaniami, jak wbudowany w głowicę cylindrów, chłodzony cieczą przewód doprowadzający spaliny do turbosprężarki i podwójny system wtrysku bezpośredniego. Ponadto motor dysponuje zmiennym sterowaniem zaworów z podwójną regulacją wałka rozrządu, a skok zaworów po stronie wylotowej posiada dwustopniową regulację. Auto wyposażono w stały napęd na wszystkie koła 4MOTION połączony z automatyczną, 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG. 4MOTION ze sprzęgłem Haldex 5 aktywuje się, zanim jeszcze wystąpi poślizg. W zależności od potrzeb na tylną oś może być przekazywane prawie 100 proc. momentu napędowego.

ducen55

Równolegle do sprzęgła Haldex działającego jako blokada podłużna, elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego wbudowane w program kontroli stabilności jazdy funkcjonują jako blokady poprzeczne. Na przedniej i tylnej osi zamontowano system XDS+, który przy szybkim pokonywaniu zakrętów przyhamowuje wewnętrzne koła. Seryjny jest progresywny układ kierowniczy a opcjonalny - układ adaptacyjnej regulacji zawieszenia DCC drugiej generacji. Kierowca będzie mógł wybrać spośród kilku trybów jazdy, które dopasowują ustawienia zawieszenia, silnika i elementów dodatkowych (np. klimatyzacji) do aktualnych potrzeb.

Źródło: Volkswagen

ll/moto.wp.pl

ducen55
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
ducen55
Więcej tematów