25 lat Golfa Country
Przodkiem dzisiejszych SUV-ów był VW Golf Country. Pojawił się on 25 lat temu i bazował na Golfie II Syncro, który posiadał napęd na cztery koła.
Studyjny, terenowy Golf o nazwie Montana, został zaprezentowany w marcu 1989 r. w Genewie. Rok później wszedł on do seryjnej produkcji jako Golf Country. Auta wytwarzano w Wolfsburgu, skąd trafiały do austriackiego Grazu, gdzie dokonywano przeróbek. Polegały one na wyposażeniu samochodów w ramę z rur stalowych, wzmocnieniu amortyzatorów oraz dodaniu stalowej osłony podwozia.
W porównaniu ze standardowym Golfem prześwit wzrósł do 18 cm. Charakterystycznymi elementami były też rury z przodu i z tyłu chroniące przed skutkami zderzeń, koło zapasowe montowane na pokrywie bagażnika oraz dodatkowe lampy i światła przeciwmgielne z przodu.
Auto nie cieszyło się zbyt dużym powodzeniem na rynku - w ciągu 1,5 roku wyprodukowano jedynie 7 735 egzemplarzy. Mimo tego, Golf Country doczekał się dwóch wersji specjalnych - lakierowanej w kolorze "zieleni leśnej" Allround oraz tzw. Chrom-Edition z kremową, skórzaną tapicerką, czarnym nadwoziem z elementami chromowanymi oraz składanym elektrycznie dachem.
Jeszcze większym "białym krukiem" jest odmiana "Wolfsburg Edition", którą wyposażono w silnik z Golfa GTI. Nie trafiła ona jednak do ogólnodostępnej sprzedaży - mogli ją kupić jedynie zatrudnieni w koncernie Volkswagena.
ll