Kolejny krok milowy w zakładzie Conner Avenue Assembly Plant Chrysler LLC: 25-tysięczny samochód Dodge Viper. Nowym właścicielem Vipera SRT10 2008 został sam Kurt Busch w uznaniu zasług, jakie położył dla marki Dodge jako czołowy kierowca tej marki w zawodach NASCAR Sprint Cup Series 2007.
„To coś naprawdę niesamowitego i jestem bardzo wdzięczny Bobowi Nardelli i wszystkim przyjaciołom w Dodge za tak wspaniały prezent - mówi Kurt Busch, kierowca Dodge Nr. 2 Miller Lite (reklamujący lekkie piwo Miller Lite). „Być świadkiem zjeżdżającego z linii produkcyjnej 25-tysięcznego Vipera to dla mnie prawdziwy zaszczyt i doświadczenie życia. Czuję się podobnie jak dziecko w oczekiwaniu na specjalny prezent świąteczny z tej okazji. Jestem także pełen dumy jako kierowca Dodge na torach NASCAR i naprawdę dziękuję wam za doskonalą pracę, jaką wy wszyscy wykonujecie w Conner Avenue Assembly.”
Kluczyki do 25-tysięcznego Vipera Kurt Buschowi wręczył prezes i dyrektor naczelny Chrysler LLC Robert Nardelii zaraz po tym, jak pojazd ten zjechał z linii montażowej Conner Avenue Assembly Plant. „Jest to wielkie osiągnięcie zważywszy na fakt, iż Dodge Viper SRT10 jest pojazdem montowanym w całości ręcznie - powiedział Bob Nardelli. „W tym właśnie unikalnym zakładzie produkcyjnym powstaje prawdziwa legenda amerykańskiego sportu motorowego.”
Od czasu swej premiery jako pojazd koncepcyjny na Salonie Samochodowym NAIAS 1989 w Detroit – Dodge Viper podbił serca i wyobraźnię entuzjastów tego modelu na całym świecie. Dodge Viper SRT10 MY 2008 oferuje klienteli agresywną stylistykę nadwozia, inspirowany ideą wyścigów wystrój wnętrza, światowej klasy własności jezdne, niespotykany w tej branży zespół napędowy oraz modelową skuteczność hamowania.
Produkcja Dodge Vipera w zakładzie New Mack Assembly Plant datuje się od maja 1992 roku, po czym w październiku 1995 trafiła w do Conner Avenue Asembly Plant. Montaż silnika V-10 przeniesiono z Mound Road Engine do Conner Avenue w roku 2001. Nowy, czwartej generacji Dodge Viper SRT10 wchodzi na rynek w roku 2008.
Mając jeszcze większą moc i moment obrotowy oraz ponad 30 wariantów kolorystycznych nadwozia i wnętrza, najnowszy Viper oferuje entuzjastom wyczynu imponujące osiągi na torze wyścigowym i poza nim – a ponadto daje możliwość znacznie bogatszej, fabrycznej indywidualizacji (faktory customization) niż poprzednio.
„Dodge Viper SRT10 to najlepszy samochód sportowy marki Dodge, ale także i Ameryki - twierdzi Mike Accavitti, dyrektor światowego marketingu marki Dodge, SRT i Motorsports. „Ma niesłychanie agresywną stylizację karoserii oraz rzeczywiście inspirowane sportem wnętrze wraz z legendarnym przyciskiem ‘start-stop’. No i te własności jezdne - po prostu klasy światowej, zarówno na torze wyścigowym jak i na zwykłej drodze.”
Ręczna produkcja nowego Dodge Vipera SRT10 odbywa się na linii o długości 215 metrów przy 26 stanowiskach roboczych, obsługiwanych przez 48 specjalnie wybranych w tym celu montażystów, zwanych Craftpersons (specjaliści). Montaż 8,4-litrowego silnika SRT V-10 o mocy 600 KM przebiega równolegle na 24-stanowiskowej linii okrężnej.
Źródło: Samar, Chrysler Polska