15 autobusów wyprodukowanych przez Autosan ruszyło na ulice Krakowa
15 krótkich pojazdów wyprodukowanych przez Autosan dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Krakowie ruszyło w czwartek na ulice stolicy Małopolski. Koszt ich zakupu wyniósł blisko 15 mln zł.
Prezes MPK Rafał Świerczyński powiedział, podczas uroczystości przekazania pojazdów do eksploatacji, że spełniają one "krakowski standard". "Oczywiście jest niska podłoga, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych w zakresie wejścia i wyjścia z pojazdu, pełna informacja pasażerska, gniazda USB. Mam nadzieję, że już w lutym będą zapowiedzi głosowe (na temat trasy danego autobusu - PAP) na zewnętrz" - powiedział Świerczyński.
Autosan wyprodukował dla krakowskiego MPK 15 niskopodłogowych autobusów o długości 8,5 m. Mogą przewieźć 63 pasażerów (15 miejsc siedzących). Pojazdy są wyposażone w silniki spełniające najwyższą europejską normę ochrony środowiska Euro 6. Mają kursować na liniach 113, 133, 135, 151, 214, 233, 255.
Autosan, jedna z najstarszych fabryk w Polsce, której początki sięgają 1832 r., był w upadłości od początku października 2013 r. Pod koniec marca 2016 r. firmę kupiło konsorcjum dwóch spółek PIT-Radwar i Huta Stalowa Wola; obie należą do Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Kupujący za fabrykę zapłacili 17,3 mln zł.
Według informacji zamieszczonej w folderze, który został przekazany w czwartek dziennikarzom obecnie zatrudnia ok. 350 osób.
Zrealizowany kontrakt z Autosanem jest częścią dużego programu dotyczącego zakupu 107 ekologicznych autobusów dla krakowskiego MPK. Inwestycja o wartości ponad 167,4 mln zł uzyskała dofinansowanie z funduszy unijnych - ponad 115,7 mln zł będzie pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.