Trwa ładowanie...
07-10-2013 16:22

131 mln dolarów na fabrykę produkującą Corvette

131 mln dolarów na fabrykę produkującą CorvetteŹródło: Materiały prasowe
d18tafa
d18tafa

Chevrolet zainwestował 131 mln dolarów w fabrykę Bowling Green Assembly. Wytwarzany jest w niej model Corvette.

Środki zostały przeznaczone przede wszystkim na nowe technologie. Zaliczają się do nich m. in. wiertła termiczne. Rama Corvette Stingray zawiera 188 punktów łączenia klejem konstrukcyjnym. Wiertło o wysokiej prędkości wytłacza materiał ramy, tworząc integralny kołnierz wykonany pod kątem łączników typu śrubowego. Nowa metoda jest wykorzystywana do łączenia zamkniętych sekcji, gdzie tylko jedna strona ma tylko otwarty dostęp, i w przypadku których spawanie łukowe mogłoby spowodować odkształcenia lub osłabić materiał.

Inną nowością technologiczną jest proces punktowego spawania aluminiowych elementów. Jest to metoda łączenia dwóch części wykonanych z aluminium z dostępem z obu stron. Proces sprawdza się głównie w przypadku grubszych materiałów (do 4 mm), wykorzystywanych w ramie nowego Chevroleta Corvette. Metodę wykorzystuje się do spawania profili aluminiowych otrzymanych metodą wyciskania, odlewów oraz blach aluminiowych. W Corvette Stingray znajduje się 439 punktowych spawów tego typu.

W przypadku tunelu ramy do przytwierdzania do jej struktury paneli z aluminium stosuje się spawanie laserowe. Pozwala ono na przeprowadzanie szybkiego spawania w sposób ciągły w momencie, gdy możliwy jest dostęp tylko z jednej strony. Dodatkowo strumień energii minimalizuje rozprzestrzenianie się ciepła poza spawany obszar, co zapewnia większą precyzję strukturalną. W fabryce znajdują się dwa zrobotyzowane stanowiska spawania laserowego.

d18tafa

Laser znalazł też inne zastosowanie - do kontroli jakości. Lasery monitorują newralgiczne punkty w nadwoziu każdego samochodu zjeżdżającego z linii produkcyjnej, dzięki czemu jeszcze w fabryce możliwe jest wychwycenie wszelkich odstępstw od norm i natychmiastowe ich wyeliminowanie. W samym nadwoziu z kompozytów mierzonych jest 39 punktów, co trwa ok. 2,5 min. a wszystkie pomiary są wykonywane z dokładnością do 0,25 mm. Standardy jakościowe wzrosły o ok. 25 proc. względem poprzedniej generacji Corvette.

Źródło: Chevrolet

ll/moto.wp.pl

d18tafa
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d18tafa
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj