Opel Vectra 1.9 CDTi (2006 r., 113 tys. km)
Zapewne zastanawiacie się, dlaczego spośród wielu "kombiaków" klasy średniej wybraliśmy właśnie Vectrę C - da się przecież znaleźć modele zdecydowanie bardziej prestiżowe i nieco mniej awaryjne. To wszystko oczywiście prawda, ale za to pod względem przestronności wnętrza, mało który konkurent jest w stanie równać się z Oplem. Powiększony o 13 cm w stosunku do sedana i liftbacka rozstaw osi robi swoje: kufer pomieści od 530 do 1850 l bagażu, a pasażerowie podróżujący w drugim rzędzie mają tyle miejsca na nogi, ile w pojazdach o rozmiar większych. Oprócz tego za Vectrą przemawiają przystępne ceny zakupu oraz niewysokie koszty utrzymania.
I choć model ten do wzorców bezawaryjności nie należy, to jednak większość usterek ma raczej charakter kosmetyczny i usuniemy je stosunkowo niewielkim kosztem. Drogo zrobi się tylko wtedy, gdy będziemy musieli wykonać remont zawieszenia albo posłuszeństwa odmówi układ kierowniczy. Polecamy jednostki 1.8 i 2.0 oraz diesla 1.9 CDTI. Uwaga na benzyniaka 2.2 - dość szybko rozciąga się w nim łańcuch rozrządu.
Zalety - Vectra C to jedno z najbardziej rodzinnych kombi w klasie średniej. Jej atuty to: przestronne wnętrze, pojemny kufer oraz niezłe wyposażenie seryjne. Co ważne, Opel okazuje się też niedrogi w zakupie oraz eksploatacji (szeroka oferta tanich części zamiennych). Uwaga na auta poflotowe: na rynku jest ich dużo, a co gorsza – są w dość słabej kondycji. Polecamy turbodiesla 1.9 CDTI (produkcji Fiata), który w ocenie wielu mechaników jest uważany za udaną konstrukcję.
Polecamy na AutoŚwiat.pl: Czy rodzinne auto musi mieć diesla pod maską? Zobacz czym to grozi